مودم های نزتک را از کجا بخریم؟ مودم های نزتک را از کجا بخریم؟

روش های اشتراک گذاری فایل با مودم

تاریخ انتشار : 3 مرداد 1400
اشتراک گذاری فایل با مودم

به نظر شما مودم فقط برای اتصال به اینترنت است؟ کاربرد مودم فقط برای اتصال به اینترنت نیست! شاید بسیاری از کاربران  کاربردهای مختلف مودم را ندانند.  مودم‌ها علاوه بر قابلیت اتصال به اینترنت، ویژگی انتقال و اشتراک گذاری فایل‌ها و اطلاعات را بین کامپیوتر، موبایل و سایر دستگاه‌ها را دارند. شاید این موضوع برایتان عجیب باشد و تا به حال به گوشتان نخورده باشد اما ما در این مقاله برای شما نحوه عملکرد آن و همچنین نحوه استفاده از این قابلیت را توضیح داده ایم. برای آشنایی بیشتر با این ویژگی مودم، در این مقاله  همراه ما باشید.

اشتراک گذاری فایل‌ها با مودم بدون کابل

در شرایطی که به انواع لوازم جانبی اشتراک گذاری فایل مانند فلش، کارت حافظه، هارد اکسترنال یا حتی سی‌دی دسترسی نداشته باشید، می‌توانید به راحتی از مودم برای اشتراک گذاری‌فایل‌های خود استفاده کنید. برای این منظور شما می‌توانید یک شبکه محلی ایجاد کرده و فایل‌های مورد نظر را با اعضای آن شبکه به سادگی به اشتراک بگذارید. این روش برای دفاتر اداری نیز بسیار کارآمد است. زیرا با استفاده از این روش کارمندان می‌توانند برای اشتراک گذاری فایل‌ها بین همکاران خود در فضایی امن و راحت این کار را انجام دهند.

اشتراک فایل با مودم

 اشتراک گذاری فایل‌ها با مودم‌های رم خور

استفاده از مودم‌های رم‌خور یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‎های به اشتراک گذاری فایل با مودم است. معمولا مودم‌های بی‌سیم و مودم‌های همراه دارای فضای لازم برای کارت حافظه هستند. از این طریق می‌توانید کارت حافظه خود را درون این دستگاه قرار داده و اطلاعات موجود در آن را با دیگر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

نکته: استفاده از این روش معایب خود را نیز دارد. مثلا هنگام قرار دادن کارت حافظه در مودم، تمام دستگاه‌های متصل، می‌توانند این اطلاعات را مشاهده کنند و به آن‌ها دسترسی داشته باشند. اگر مودم رم‌خوری که استفاده می‌کنید قابلیت رمزگذاری فایل‌ها را ندارد بهتر است از روش‌های پیشنهادی دیگر برای به اشتراک گذاری فایل با مودم  که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود استفاده کنید.

از نرم‌افزارهای اشتراک گذاری فایل با مودم استفاده کنید

نرم افزار‌هایی که توسط آن‌ها می‌توانید با استفاده از مودم فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید، SHAREit و Zapya هستند. شبکه محلی ایجاد شده توسط این نرم‌افزارها به شما امکان اشتراک گذاری فایل‌های خود بین انواع دستگاه‌ها مانند موبایل، لپ‌تاپ، کامپیوتر و تبلت را می‌دهد. ممکن است این روش خیلی امن نباشد و باعث ایجاد ویروس در دستگاه‌ها شود. بنابراین بهتر است برای انتقال فایل‌های مهم خود از فلش مموری، کارت حافظه یا فلش لایتینگ استفاده کنید.

روش به اشتراک‌گذاری فایل توسط SHAREit   و Zapya با مودم

برای استفاده از این روش باید روی هر دو دسنگاهی که برای انتقال فایل از آن‌ها استفاده می‌شود، نرم افزار  SHAREit  نصب شده باشد. توجه داشته باشید که هردو دستگاه حتما به یک مودم وصل شده باشند. می‌توانید یکی از دستگاه‌هایی که دارای مودم وایرلس داخلی هستند مانند موبایل و لپ‌تاپ را به عنوان مودم در نظر بگیرید و استفاده کنید. برای به اشتراک گذاری فایل‌ها در این روش کافی است که پس از ورود به نرم‌افزار اتصال را برقرار کنید و فایل‌های مورد نظر خود را انتقال دهید. اگر به امنیت این روش مطمئن نیستید بهتر است از فلش مموری برای انتقال فایل‌های مهم خود استفاده کنید.

share it یا zapya

استفاده از نرم‌افزار AirDroid

مطمئناً فضای امن برای انتقال فایل‌ها، نیاز هر کاربری است. به همین دلیل استفاده از نرم افزار AirDroid برای شما این فضای امن را فراهم می‌کند. این نرم افزار نسبت به دیگر نرم‌افزارهای به اشتراک گذاری فایل جمعی امن‌تر است. با کمک این نرم‌افزار شما می‌توانید با استفاده از کامپیوتر و گوشی که تنها به یک مودم متصل شده‌اند فایل‌های مورد نظر خود را جا به جا کنید. از ویژگی‌های مهم این نرم‌افزار می‌توان به این موضوع اشاره کرد که برای استفاده از آن نیازی به نصب آن روی کامپیوتر وجود ندارد. به صورت که کافی است که نرم‌افزار را روی گوشی خود نصب کرده و وارد برنامه AieDroid شوید. به محض ورود به برنامه روی صفحه نمایش یک آدرس اینترنتی خاص نمایش داده می‌شود. این آدرس را در مرورگر کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود وارد کنید و پس از تایید دسترسی در گوشی خود، فایل‌های مورد نظر خود را بین گوشی و کامپیوتر به راحتی و امنیت کامل به اشتراک بگذارید. علاوه بر انتقال فایل‌ها با مودم از طریق این برنامه می‌توانید گوشی‌خود را به طور کامل در کامپیوتر کنترل کنید و از امکانات جذاب دیگر این برنامه نیز بهره‌مند شوید. هنگام در دسترس نبودن کابل شارژر گوشی نیز به راحتی می‌توانید از این برنامه برای اتصال گوشی به کامپیوتر استفاده کنید.

به اشتراک گذاشتن فایل با مودم از طریق Home Group

Home Group برنامه‌ای در ویندوز است که یکی دیگر از روش‌های انتقال فایل بین دستگاه‌ها است. تفاوت این روش با روش‌های دیگر در این است که امکان انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر وجود ندارد. لازم به ذکر است که این برنامه در ویندوز 10 بعد از آپدیت به ورژن 1803 حذف شده است و فقط در نسخه‌های قدیمی ویندوز 10 و همچنین در ویندوزهای 8، 7 و XP قابل استفاده است.

روش ایجاد  HomeGroup برای انتقال فایل‌ بین کامپیوتر

برای ایجاد هوم‌گروپ باید آن را در سیستم‌های مختلف تنظیم کنید. برای ورود به HomeGroup ابتدا نام آن را در قسمت سرچ ویندوز وارد کرده و جستجو کنید. یا اینکه وارد کنترل پنل شوید و HomeGroup  را انتخاب کنید و وارد آن شوید. پس از ورود به آن مراحل زیر را انجام دهید:

گزینه Create a HomeGroup را انتخاب کنید و بعد از آن گزینه next را بزنید.

فایل‌های مورد نظر برای  اشتراک گذاری را انتخاب کرده و دوباره next را بزنید.

در این قسمت یک رمز عبور در مقابل شما نشان داده می‌شود . آن را در جایی یادداشت کنید.

پس از انجام مراحل بالا روی finish کلیک کنید. اکنون حساب هوم گروپ شما ساخته شده است.

مودم

نحوه اضافه کردن دیگر کامپیوترها به هوم گروپ

برای اینکه سایر اعضای شبکه متصل به مودم شما بتوانند با استفاده از هوم گروپ تنظیم شده، فایل‌های خود را به اشتراک بگذارند باید سایر سیستم‌ها نیز به عضویت هوم گروپ دربیایند. برای این کار کافی است نکات زیر را انجام دهید:

وارد HomeGrpup شده و گزینه Join now را انتخاب کنید سپس روی گزینه next کلیک کنید.

فایل‌هایی که به اشتراک گذاشته‌اید را انتخاب کنید و گزینه next را بزنید.

رمز عبوری که هنگام ساخت هوم گروپ دریافت کردید را در این قسمت وارد باکس نمایش داده شده کنید. پس از آن گزینه next را بزنید.

پس از انجام تمامی مراحل روی گزینه finish کلیک کرده تا به عضو شبکه شوید.

دسترسی آسان به فایل‌های به اشتراک گذاشته شده در هوم گروپ

بعد از اینکه همه اعضای شبکه، هوم گروپ را تنظیم کردند، برای اینکه به فایل‌های به اشتراک گذاری شده دسترسی پیدا کنید، وارد قسمت file explorer شوید. پس از پیدا کردن homegroup در سمت چپ فایل در زیر آن نام کاربری کامپیوتری که فایل‌ها را به اشتراک گذاشته به چشمتان می‌خورد؛ روی آن کلیک کنید.

برای دسترسی به محتوای مورد نظر، روی library مورد نظر دبل کلیک کنید سپس با دبل کلیک روی فایل یا فولدر به اشتراک گذاشته شده کلیک کنید.

درآخر

اکنون که با ویژگی دیگر مودم در این مقاله آشنا شدید می‎توانید به راحتی با استفاده از مودم اطلاعات مورد نیاز را به دیگر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید با استفاده از مودم‌های رم‌خور نیز به انتقال اطلاعات خود بپردازید. همچنین از ویژگی‌های ویندوز نیز می‌توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید که ضمانتی در امن بودن این روش‌ها وجود ندارد و همچنان توصیه ما به شما این است که برای انتقال فایل‌های مهم خود از کارت‌های حافظه، فلش مموری، کابل شارژر و سایر حافظه‌های دیگر استفاده کنید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هایپرسل، بهترین همراه و پشتیبان شما

برای افرادی که خواهان دستیابی به اینترنتی پایدار، با کیفیت و سرعت بالا هستند، شرکت هایپرسل با مودم‌های برند نزتک، شرکت پیشرو و رهبر تکنولوژیک بازار است. محصولات نزتک به همراه خدمات پس از فروش ایده آل و قیمت مناسب و رقابتی، تجربه منسجم و ‌یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند، با توجه به اثر گذاری محصولات هایپرسل، بر کیفیت زندگی مشتریانش، این شرکت همیشه رویکردی نوآورانه و بر پایه تخصص اتخاذ می‌کند.

preloader