مودم های نزتک را از کجا بخریم؟ مودم های نزتک را از کجا بخریم؟

بهترین مکان برای مودم در خانه

تاریخ انتشار : 17 شهریور 1400
مودم

مودم شما کجاست؟
شاید در پذیرایی خانه روی یک میز عسلی کنار تلفن باشد، شاید هم در یکی از طبقات میز تلوزیون جا گرفته است! اصلا می‌دانستید که خرید مودم و بسته اینترنتی و … یک طرف ماجرا است و پیدا کردن بهترین مکان برای مودم هم طرف دیگر ماجرا؟
تنها روش تقویت آنتن دهی مودم های خانگی و همراه، قرارگیری دستگاه های مربوطه در بهترین لوکیشن ممکن است. هنگام خرید مودم نیز توصیه اکثر فروشندگان توجه به مکان قرار‌گیری و نصب مودم است. نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که انتخاب بهترین مکان برای مودم تاثیر مضاعفی بر تقویت آنتن دهی مودم خواهد داشت. با توجه به اینکه عوامل متفاوتی در عملکرد آنتن‌دهی مودم اثر گذارند، رعایت مواردی ساده امکان تقویت آنتن‌دهی را برای شما فراهم می‌کند. اگر شما هم از مودم خانگی خود حسابی کلافه هستید یا نمی‌دانید که بهترین مکان برای مودم در خانه کجاست، این مقاله از هایپرسل مخصوص خود شما تنظیم شده است پس تا انتها با من همراه باشید.

تقویت آنتن دهی مودم با انتخاب بهترین مکان برای مودم

مکان قرار گیری مودم وای‌فای بیشترین تاثیر را در میزان آنتن دهی آن دارد؛ بنابراین لازم است در زمان نصب مودم چند نکته کاربردی را لحاظ کنید تا در زمان استفاده از اینترنت، به مشکل بر نخورید. نکاتی که باید در زمان نصب مودم رعایت کنید عبارتند از:

آشپزخانه، افتضاح ترین مکان برای مودم!

مودم و ماکروویو هر دو از یک طیف الکترو مغناطیسی استفاده می‌کنند؛ بنابراین قرار دادن این دو وسیله در کنار یکدیگر تداخلاتی را ایجاد می‌کند. علاوه بر آن باید بدانید که وسایل فلزی مانع از حرکت امواج رادیویی می‌شوند. تلفن‌های بی‌سیم نیز از دیگر وسایلی هستند که امواج مشابه با مودم دارند و هرگز نباید در کنار هم قرار بگیرند. پس مودم خود را از آشپزخانه خارج کنید و بیش از این قابلمه ها را آزرده خاطر نکنید.

مودم را در قسمت مرکزی خانه قرار دهید

اگر به دنبال بهترین قسمت منزل‌تان برای قرار دادن مودم هستید، باید بخش مرکزی خانه را انتخاب کنید. به دلیل حرکت امواج مودم به سمت پایین، توصیه می شود که مودم را در ارتفاعی مشخص قرار دهید تا این حرکت به ظاهر کوچک و ساده، به صورت کاملا حیرت انگیزی باعث تقویت آنتن دهی مودم شود.

مودم خانگی

آنتن‌های مودم را حرفه‌ای بچرخانید

مهم‌ترین قسمت مودم، آنتن آن است که به بهبود عملکرد آنتن دهی دستگاه کمک زیادی می‌کند. این آنتن‌ها قابلیت تنظیم و چرخش به سمت دلخواه شما را دارند. اگر می‌خواهید امواج به صورت افقی پخش شوند باید آنتن‌ها را به صورت عمودی تنظیم کنید هم‌چنین در صورتی که قصد دارید حرکت امواج میان طبقات باشد باید آنتن را در حالت افقی تنظیم کنید.

موانع را از میان بردارید

برای افزایش قدرت آنتن دهی مودم بهتر است بین مودم و دستگاه‌های گیرنده، هیچ مانعی وجود نداشته باشد زیرا دیوارها و پنجره‌ها اصلی‌ترین مانع برای حرکت امواج رادیویی هستند و مانع دریافت سیگنال‌های وای فای می‌شوند. قراردادن مودم در کنار پنجره شیشه‌ای آنتن‌دهی مودم را تضعیف می‌کند و امواج را به بیرون از منزل هدایت می‌کند.

مودم‌های همراه جیبی

در بسیاری از مناطق به دلیل آنتن‌دهی ضعیف یا بدون آنتن بودن آن منطقه، سرعت اینترنت بسیار پایین است. مودم‌های جیبی در چنین شرایطی به کمک شما خواهند آمد تا اینترنت پرسرعت را در هر مکانی در اختیار شما قرار دهند. مودم‌های جیبی حتی در داخل منزل نیز قابل استفاده هستند و با سرعت بالا در صورت نداشتن مودم خانگی در شرایط مختلف می‌توانند شما را به دنیای اینترنت متصل کنند. مودم جیبی در صورت قطع برق نیز می‌تواند کار کند و شما را منتظر نگذارد.

راهکارهایی دیگر برای تقویت آنتن دهی مودم

  • تغییر فرکانس مودم
  • بروز رسانی فریمور
  • تعویض آنتن مودم
  • تعویض مودم قدیمی با جدید

مودم شما کجای خانه قرار دارد، برای ما کامنت کنید.

آنتن مودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هایپرسل، بهترین همراه و پشتیبان شما

برای افرادی که خواهان دستیابی به اینترنتی پایدار، با کیفیت و سرعت بالا هستند، شرکت هایپرسل با مودم‌های برند نزتک، شرکت پیشرو و رهبر تکنولوژیک بازار است. محصولات نزتک به همراه خدمات پس از فروش ایده آل و قیمت مناسب و رقابتی، تجربه منسجم و ‌یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند، با توجه به اثر گذاری محصولات هایپرسل، بر کیفیت زندگی مشتریانش، این شرکت همیشه رویکردی نوآورانه و بر پایه تخصص اتخاذ می‌کند.

preloader