امروزه افراد زیادی در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند که هر کدام به نحوی دغدغههای خود را دارند. فرقی نمیکند کاربر عادی اینستاگرام باشید، اینفلوئنسر، تولیدکننده محتوا یا حتی دارنده پیج فروش باشید، احتمالا مشکلاتی برای شما پیش آمده که نیازمند کمک و پشتیبانی از اینستاگرام بودهاید. در واقع تماس گرفتن با اینستاگرام کار دشواری نیست. اما مسئلهی مهم ، پاسخگویی مسئولین آن به شما و حل مشکلتان است. معمولا پاسخگویی به درخواست شما ممکن است در بهترین حالت بسیار طولانی باشد. البته بسیاری از این درخواست ها بی پاسخ میمانند. با این وجود به راههای ارتباطی مختلفی اشاره خواهیم داشت که ممکن است بتواند به شما کمک کند که بتوانید بهترین راه برقراری ارتباط با اینستاگرام را پیدا کنید.
در ادامه مقاله با ما همراه باشید.
شماره تماس و ایمیل به اینستاگرام
در ابتدا لازم است بدانید که برای برقراری ارتباط و تماس با اینستاگرام میتوانید از طریق شماره 4800-543-650 اقدام کنید؛ یا به آدرس support@instagram.com ایمیل بزنید. تنها یک مشکل وجود دارد که ممکن است به احتمال زیاد جوابی به تماس یا ایمیل شما داده نشود.
گزینههای موجود در اینستاگرام
در مقایسه با کانالهای رسمی اینستاگرام، باید گفت که متأسفانه کاربران عادی اینستاگرام برای برقراری ارتباط با مسئولین این برنامه گزینههای محدودی را دارند.
مطمئناً این موضوع چندان خوشایند نیست؛ اما یک برنامه رایگان برای مقاصد اقتصادی خود چنین سیاستی را در پیش میگیرد. در واقع برای اینستاگرام، شما و توجه شما به این برنامه یک محصول به حساب میآید. مثلا اگر شما یکی از 700 محصولی که در اینستاگرام موجود است باشید و مشکلی برایتان به وجود بیاید، اولویت چندانی برای شما قائل نخواهد شد. مطمئنا آنها برای حل مشکل شما صدها هزار دلار هزینه نمیکنند. اینستاگرام یک برنامه بسیار باهوش است. در اصل ترجیح میدهد روی یک محصول جدید و درآمدزا متمرکز شود تا اینکه به چنین مسائلی بپردازد.

دلیل دشواری تماس با پشتیبانی اینستاگرام
اینستاگرام بیشتر از 700 میلیون نفر کاربر دارد، با این وجود روزانه تعداد بسیار چشمگیری درخواست برای پشتیبانی ارسال میشود. به طور مثال اگر در سال یک نفر از هر 100 کاربر، موفق به تماس با اینستاگرام شود، بازم هم چیزی حدود 7 میلیون یا اینکه 18 هزار درخواست برای پشتیبانی ارسال خواهد شد. شاید با خود بگویید ساعتی 700 درخواست ارسال شده برای این شرکت که منبع آن فیسبوک است کار راحتی باشد؛ اما در واقع باید بدانید کار به این سادگیها نیست. در برخی مواقع مشکلات زیادی برای طیف وسیعی از کاربران به وجود میآید که یک برنامه رایگان نمیتواند به طور خودکار آن را برطرف کند. از طرفی دیگر بخش اندکی از کاربران، شامل اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا هستند که لازم است برای حل مشکلاتی که برایشان پیش میآید به آنها توجه شود. به این دلیل که آنها باعث فعال بودن و پویایی اینستاگرام میشوند و همچنین سهام و قیمت فیس بوک را به دلیل فعالیتشان بالا خواهند برد. با این حال اینستاگرام مسیر و قابلیت خاص و ویژهای برای آنها در نظر نمیگیرد. اما باید به این مشکلات به طور ویژه رسیدگی شود چرا که ارزشش را دارد.
ارتباط با پشتیبانی اینستاگرام به عنوان کاربر عادی
کاربران عادی در صورتی که مشکلی برایشان ایجاد شود، همچنان میتوانند درخواست کمک کنند؛ با اینکه احتمالش کم است اما امکان دریافت پاسخ وجود دارد.
در چنین مواقعی بهتر است به Instagram.com ایمیل درخواست پشتیبانی بفرستید.
برای این منظور مراحل زیر را باید انجام دهید:
وارد صفحه Instagram.com شوید.
در قسمت پایین صفحه گزینه Support را انتخاب کنید.
روی گزینه Privacy and Safety Center را در منوی سمت چپ کلیک کنید.
حالا گزینه Report Something را انتخاب کنید.
مشکل مورد نظر را برای گزارش، انتخاب کنید.
لینک مرتبط به مشکلتان را پیدا کنید.
توجه کنید که هر مشکلی فرم جداگانه و مخصوصی برای پر کردن دارد.
ارتباط با پشتیبانی اینستاگرام به عنوان اینفلوئنسر
به افرادی که بسیار پر طرفدار هستند و اکانت تایید شده و تیک آبی در پروفایل اینستاگرام خود دارند اینفلوئنسر میگویند. احتمال مورد حمله قرار گیری اینفلوئنسرها در اینستاگرام بسیار زیاد است. همچنین افراد زیادی هستند که سعی دارند کنترل حساب کاربری آنها برای فروش اکانت، سواستفاده از نام اینفلوئنسرها یا حتی سرقت را در دست بگیرند. درصورتی که عضو فیسبوک باشید به احتمال زیاد روزانه تعداد بسیاری از پستهای اینفلوئنسرها را میبینید که خبر از به سرقت رفتن اکانتشان را میدهند و همچنین برای برگرداندن و به دست آوردن دوباره آن درخواست کمک میکنند. همانطور که پیشتر گفتیم برای اینفلوئنسرها در اینستاگرام مسیر رسمی و خاصی در نظر گرفته نشده است. معمولا تلاشهای اینفلونسرها برای درخواست کمک به همراه سایر درخواستها از هزاران کاربر دیگر، بدون اینکه اطلاعاتی نشان داده شود از طریق کانالهای استاندارد برای اینستاگرام ارسال میشود. در این صورت بهتر است که اینفلوئنسرها از روشهای غیر رسمی که بهترین روش برای آنها است استفاده کنند. البته برای انجام این کار باید به دنبال کسی بود که بتواند با اینستاگرام در تماس باشد. مثلا ممکن است یک دوست یا حتی یک کارمند و نماینده اینستاگرام یا یک شخصی که شریک اینستاگرام در شرکتهای تبلیغاتی بزرگ باشد، بتواند کمک کند.
در پایان
در کل باید این مورد را نظر داشت که ممکن است راه خاصی برای برقراری ارتباط با مسئولین اینستاگرام پیدا نکنید؛ در این صورت باید کمی هزینه کنید. کارمندان اینستاگرام به دلیل نبود پشتیبانی رسمی در ازای دریافت هزاران دلار، بسته به نوع شغل و وظیفه خود، به کاربران خدمات پشتیبانی غیر رسمی ارائه میکنند. لازم به ذکر است هزینهای که پرداخت میکنید به میزان درآمد شما از پیش، میزان اهمیت برند یا میزان موفقیت شما در جذب مخاطب بستگی دارد. البته این مورد تغییری در هزینه زیادی که باید برای باز پسگیری اکانتتان صرف کنید ایجاد نخواهد کرد