مودم های نزتک را از کجا بخریم؟ مودم های نزتک را از کجا بخریم؟

حقایقی درباره شارژ موبایل

تاریخ انتشار : 24 مهر 1400
شارژ گوشی

تقریبا همه‌ی دارندگان موبایل حداقل یکبار با باتری گوشی خود دچار چالش شده اند. مسائلی از قبیل خالی شدن شارژ باتری و عمرکوتاه آن باعث ایجاد دردسر‌های مختلفی برای کاربران می‌شود باورهای غلط و جا افتاده‌ای در رابطه با شارژ موبایل بین کاربران وجود دارد که بیشتر از تقویت عمر باتری باعث کاهش عمر آن خواهند شد. در ادامه به نکات مهمی در خصوص شارژ صحیح موبایل خواهیم پرداخت. با این مقاله از هایپرسل همراه باشید.

شارژ کردن باتری گوشی در طی زمان طولانی آسیبی به آن نمی‌زند!

شاید شما هم مثل بسیاری از افراد این طور تصور کنید که اگر برای مدت زمان طولانی مثلا از شب تا صبح گوشی خود را به شارژ بزنید، باتری دستگاه خراب می‌شود اما این باور واقعیت ندارد زیرا گوشی‌های هوشمند امروزی بسیار حرفه‌ای هستند و نسبت به چنین موردی نمی‌توانند حساس باشند. در طی زمانی که گوشی شما در حال شارژ است انرژی ورودی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند اما به محض اینکه گوشی 100 درصد شارژ شود به صورت خودکار دریافت انرژی از شارژر را متوقف می‌کند. بنابراین در صورتی که موبایل شما فول شارژ نیز شده باشد هیچ مشکلی را برای باتری ایجاد نخواهد کرد.

شارژ موبایل

باتری گوشی حتما نباید فول شارژ شود

امروزه تصور غلطی بین کاربران، درباره شارژ موبایل جا افتاده است که تا پایان زمان فول شارژ شدن گوشی نباید آن را از پریز برق جدا کنید زیرا باعث آسیب به باتری خواهد شد. اما این مسئله هیچ ارتباطی به کیفیت عملکرد باتری موبایل ندارد. شما می‌توانید در هر مدت زمان کوتاهی گوشی خود را به شارژ بزنید و قبل از اینکه فول شارژ شود آن را از شارژر جدا کنید.

استفاده از گوشی در حین شارژ آسیبی به باتری نمی‌زند

خیلی از افراد تصور می‌کنند که در طی زمان شارژ گوشی به هیچ وجه نباید از آن استفاده کنند. واقعیت این است که با انجام این کار آسیب جدی به دستگاه وارد نمی‌شود اما سرعت شارژ شدن گوشی پایین می‌آید و آن هم به دلیل استفاده سخت افزارهای گوشی برای روشن نگه داشتن صفحه است. با این وجود بهتر است در زمان شارژ شدن گوشی از بازی‌هایی که گرافیک بالا دارند استفاده نکنید.

استفاده از اپلیکیشن‌های خاص برای کاهش سرعت خالی شدن شارژ گوشی

اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که باعث کاهش سرعت خالی شدن باتری گوشی می‌شوند اما این تنها روشی نیست که این امکان را فراهم می‌نماید. بلکه شما به راحتی می‌توانید به صورت دستی عملکرد برنامه‌های غیر ضروری خود را در پس زمینه گوشی محدود کنید. این کارها باعث کمتر شدن انرژی مصرفی گوشی شما خواهد شد.

شارژ کردن گوشی

استفاده از شارژر غیراورجینال به باتری آسیبی نمی‌زند!

درست است که نباید از لوازم جانبی بی کیفیت برای موبایل خود استفاده کنید و استفاده از شارژر اصلی و کابل اصلی الزامی است، اما شما می‌توانید از هر شارژری که توسط هر برندی تولید شده است برای شارژ موبایل خود استفاده کنید این مسئله هیچ آسیبی را به باتری گوشی شما وارد نمی‌کند.

نگه داشتن شارژ باتری بین 30 تا 80 درصد

هیچ گاه منتظر خالی شدن کامل باتری موبایل خود نباشید این مسئله یک تصور اشتباه است که فقط برای دوران باتری‌های اسیدی صدق می‌کرد و ارتباطی به باتری‌های لیتیوم یونی امروزی ندارد. در ضمن از این روش به هیچ وجه نباید برای شارژ باتری های مدرن امروزی استفاده کرد. بهتر است شارژ موبایل خود را همیشه بین 30 تا 80 درصد نگه دارید زیرا این کار تاثیر زیادی در افزایش عمر باتری گوشی خواهد داشت.

شارژ کردن

گرما مخرب باتری است

همواره برای افزایش عمر باتری و جلوگیری از آسیب به دستگاه مراقب گرم شدن موبایل خود باشید. ولتاژ بالا و دمای بالا تاثیر بسیار زیادی در کاهش شارژ و عمر باتری دارد. اگر باتری یک موبایل در دمای 25 تا 30 درجه سانتی گراد قرار داشته باشد بعد از یکسال از 80 درصد ظرفیت اولیه بهره می‌برد. اما اگر در دمای 40 درجه سانتی گراد باشد پس از یکسال استفاده ظرفیت باتری حدود 65 درصد ظرفیت اولیه اش خواهد بود.

کالیبره کردن باتری گوشی

اگر باتری موبایل یا هر  وسیله الکترونیکی دیگری به طور مداوم در حال کار کردن باشد عمر کوتاهی خواهد داشت به همین دلیل توصیه می‌شود گوشی خود را هفته ای یکبار خاموش کنید تا باتری خودش را ریکاوری کند. علاوه بر آن جهت کالیبره کردن باتری گوشی به صورت ماهیانه اجازه بدهید باتری کاملا خاموش شود و دوباره از 80 تا 100 درصد آن را شارژ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هایپرسل، بهترین همراه و پشتیبان شما

برای افرادی که خواهان دستیابی به اینترنتی پایدار، با کیفیت و سرعت بالا هستند، شرکت هایپرسل با مودم‌های برند نزتک، شرکت پیشرو و رهبر تکنولوژیک بازار است. محصولات نزتک به همراه خدمات پس از فروش ایده آل و قیمت مناسب و رقابتی، تجربه منسجم و ‌یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند، با توجه به اثر گذاری محصولات هایپرسل، بر کیفیت زندگی مشتریانش، این شرکت همیشه رویکردی نوآورانه و بر پایه تخصص اتخاذ می‌کند.

preloader