مودم های نزتک را از کجا بخریم؟ مودم های نزتک را از کجا بخریم؟

گوشی آیفون دست دوم را با آگاهی بخرید!

تاریخ انتشار : 20 مرداد 1400
خرید آیفون دست دوم

کیفیت گوشی‌های آیفون، هر فردی را به داشتن این گوشی ترغیب می‌کند نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که مایل به داشتن این گوشی جذاب نباشد حتی دارندگان گوشی‌های سامسونگ و سایر برند‌ها تمایل دارند گوشی‌های آیفون را در دست داشته باشند. با وجود تمامی مشکلاتی که گوشی‌های آیفون در ایران دارند با این حال در اولویت بسیاری از افراد هستند. همانطور که می‌دانید اپل گوشی‌های خود را با کیفیت بسیار بالایی می‌سازد و در صورتی که شرایط مناسب باشد گوشی آیفون قابلیت سال‌ها کار کردن را برای کاربران فراهم می‌سازد. از آنجا که گوشی‌های آیفون مقاومت بالایی دارند و بسیار مقاوم و خوش ساخت هستند. نباید از خرید گوشی آیفون دست دوم نگرانی داشته باشید زیرا در صورت اطمینان از نگهداری صحیح آن توسط صاحب قبلی گوشی، با هزینه کم و به راحتی می‌توانید ایفون داشته باشید و از امکانات جذاب آن شگفت زده شده و بهره لازم را ببرید. امروزه بسیاری از کاربران هزینه‌های هنگفت برای خرید گوشی را جایگزین با تهیه گوشی‌های آیفون دست دوم می‌کنند و اغلب هم از این تصمیم احساس پشیمانی ندارند و احساس رضایت می‌کنند اما در این موارد همیشه استثنا نیز وجود دارد عده زیادی از خریداران گوشی آیفون دست دوم از خرید خود ناراضی بوده‌اند دلیل این نارضایتی ساده است زیرا در هنگام خرید گوشی دست دوم به خصوص آیفون باید نکات مهمی را در ذهن داشت تا خرید نا امید کننده‌ای نداشته باشیم. در ادامه مقاله به چند مورد از مهم‌ترین نکات در رابطه با خرید گوشی آیفون دست دوم اشاره خواهیم کرد که رعایت آن می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد با هایپرسل همراه باشید.

آیفون دست دو

قدم اول: حواستان به ظاهر گوشی باشد!

راهی ساده برای تشخیص این موضوع که صاحب قبلی گوشی آیفون از آن به خوبی مراقبت کرده است بررسی ظاهر گوشی است. سعی کنید آیفونی را انتخاب کنید که بدنه آن همچنان ظاهر براق و شیک خود را داشته باشد. آیفونی که بدنه آن خط و خراش دارد به هیچ وجه انتخاب صحیحی نیست.

قدم دوم: کنترل شماره سریال و IMEI

قطعا یکی از مهم‌ترین راه‌های اطمینان از کیفیت و اطمینان از سرقتی نبودن گوشی آیفون کنترل شماره سریال و IMEI  از داخل سیستم عامل و مقایسه دقیق آن با بدنه گوشی و روی جعبه است. همانطور که می‌دانید برای یافتن کد IMEI باید *#06# شماره‌گیری کنید و یا اینکه از قسمت Setteings>General>About آنرا بیابید. به یاد داشته باشید که این کد باید با کد حک شده بر روی بدنه و جعبه‌ی گوشی یکسان باشد.

قدم سوم: مراقب باشید گوشی آب دیده نباشد!

گارانتی موبایل شامل صدمات ناشی از برخورد آب و رطوبت نمی‌شود بنابراین خیلی به داشتن گارانتی گوشی دست دوم اطمینان نداشته باشید حتی برای گوشی‌های ضد آب.

حتما این سوال برای شما پیش می‌آید که چگونه باید صدمه ناشی از رطوبت و آب را  تشخیص داد؟ تمامی مدل‌های آیفون دارای یک نمایشگر هستند که رطوبت را نشان می‌دهد این نمایشگر از داخل شیار سیم‌کارت قابل دیدن است. اگر این نمایشگر به رنگ قرمز درآمده باشد به معنای خیس شدن گوشی است عکس این حالت یعنی عدم صدمه بر اثر رطوبت رنگ سفید یا نقره‌ای را نمایش خواهد داد. این نمایشگر LCI نام دارد. پس از آن غافل نشوید!گوشی آیفون

قدم چهارم: آیکلود و اپل آیدی را با دقت چک کنید!

باید در هنگام خرید گوشی دست دوم آیفون دقت کنید که هیچ‌گونه اپل آیدی و یا آیکلودی روی گوشی نباشد. و در واقع شما باید یک گوشی بدون اکانت را دریافت کنید. اگر گوشی آیفون آیکلود داشته باشد. نمی‌توانید گوشی را ریستور کنید و نکته مهم‌تر اینکه صاحب قبلی گوشی به راحتی می‌تواند از مکان شما و اطلاعات شخصی شما با خبر شود. بنابراین بهتر است گوشی را به طور کامل ریست کنید تا همه‌چیز از روی گوشی پاک شود و بعد از آن سیم‌کارت را روی گوشی قرار دهید و اقدام به فعال‌سازی کنید.

قدم پنجم: حواستان به باتری گوشی جمع باشد!

طبیعتا برای خرید یک گوشی شما نمی‌توانید یک روز کامل آن را در اختیار داشته باشید تا از عملکرد باتری آن مطمئن شوید. بنابراین می‌توانید آیفون مورد نظرتان را به وای‌فای متصل نمایید و بلوتوثش را روشن کنید و چند دقیقه‌ای با آن فیلم بگیرید در صورت خالی شدن باتری یا گرم شدن پشت آن بهتر است از خرید گوشی پرهیز کنید زیرا به زودی پشیمان خواهید شد.آیفون دست دوم

قدم ششم: از دوربین گوشی غافل نشوید!

این روز‌ها دوربین گوشی‌های هوشمند از مهم‌ترین امکانات آن‌ها محسوب می‌شوند. پس حتما قبل از خرید چند عکس و ویدیو ثبت کنید تا از کیفیت و عملکرد آن مطمئن شوید.

قدم هفتم: مطمئن شوید دکمه‌ها درست کار می‌کنند!

اگر نکات قبلی که در مراحل قبل ذکر شد را انجام داده باشید احتمالا دکمه‌ها را نیز بررسی کرده‌اید اما ضرری ندارد اگر مجدد با دقت تمام دکمه‌های هوم، پاور و ولوم را امتحان کنید.

قدم هشتم: امتحان وای‌فای،بلوتوث و جی پی اس

همه می‌دانیم اتصال به اینترنت چقدر حیاتی و مهم است بنابراین یکی از آزمایش های مهم سالم بودن آیفون شما از نظر اتصال به اینترنت است. بعد از آن بررسی قابلیت جی پی اس،برای مکان‌یابی صحیح و هم‌چنین سالم بودن بلوتوث برای ارسال اطلاعات است.

قدم نهم: کیفیت تماس و اسپیکر!

پخش موسیقی، یا تماس با فردی برای اطمینان از سالم بودن اسپیکر گوشی آیفون گزینه مناسبی است. در صورتی که صدای پخش شده بی کیفیت بود و رسایی لازم را نداشت باید متوجه اشکال در این بخش باشید.آیفون

 

قدم دهم: از طریق صفحه نمایش پیکسل‌های سوخته را آزمایش کنید!

عکس‌هایی با رنگ یکدست سبز،قرمز،زرد، مشکی و سفید می‌توانند به شما در تشخیص پیکسل‌های سوخته کمک زیادی کنند.

قدم یازدهم: اصل بودن لوازم جانبی!

شاید سخت‌ترین قسمت خرید گوشی دست دوم آیفون همین بخش است زیرا حتی تشخیص این کار برای فروشندگان نیز کار سختی است. در نظر داشته باشید اپل همیشه از بهترین متریال موجود برای قطعات خود استفاده می‌کند بنابراین اولین مورد جنس کالا است که باید به آن توجه داشته باشید.

قدم دوازدهم: نرم افزار cydia

هشدار! به هیچ عنوان موبایلی که بر روی آن نرم افزار cydia نصب شده بود را خریداری نکنید و حتما از فروشنده بخواهید ابتدا این نرم افزار را از گوشی پاک کند و بعد آن را به شما تحویل دهد. زیرا این نرم‌افزار خیلی از دسترسی‌ها را روی گوشی باز می‌کند و اجازه نصب بسیاری از نرم‌افزار‌های غیراستاندارد و حتی غیرقانونی را می‌دهد. اگر آنتن دهی گوشی هم توسط این نرم‌افزار انجام شده باشد پس از یکبار ریستور کردن ممکن است گوشی دیگر آنتن ندهد. تمامی نکات ذکر شده بسیار مهم و برای هر فردی که قصد یک خرید منطقی را داشته باشد کاربردی است در انتها به ذکر چند گزینه‌ی دیگر که هنگام خرید گوشی دست دوم آیفون نیاز به تست دارند اشاره خواهیم داشت.

  • آنتن‌دهی
  • کنترل دوربین پشت و جلو
  • پورت اتصال
  • ژیروسکوپ( نصب یک بازی حساس به حرکت می‌تواند کمکتان کند)
  • فلش دوربین
  • در صورتی که صفحه نمایش برچسب خورده باشد حتما قبل از خرید از فروشنده بخواهید آن ‌را جدا کند.
  • بررسی شارژر، هندزفری و کابل

نکته: بهتر است تا 24 ساعت از فروشنده زمان بگیرید تا روی گوشی آیفون خریداری شده خود تست انجام دهید تا در صورت داشتن مشکلی در مراحل اولیه این مشکل خود را نشان دهد و در صورت داشتن ایراد دردسرسازی متوجه آن بشوید و گوشی خریداری شده را مرجوع کنید.

در انتها امیدواریم از این راهنما برای، خرید گوشی آیفون دست دوم لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هایپرسل، بهترین همراه و پشتیبان شما

برای افرادی که خواهان دستیابی به اینترنتی پایدار، با کیفیت و سرعت بالا هستند، شرکت هایپرسل با مودم‌های برند نزتک، شرکت پیشرو و رهبر تکنولوژیک بازار است. محصولات نزتک به همراه خدمات پس از فروش ایده آل و قیمت مناسب و رقابتی، تجربه منسجم و ‌یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند، با توجه به اثر گذاری محصولات هایپرسل، بر کیفیت زندگی مشتریانش، این شرکت همیشه رویکردی نوآورانه و بر پایه تخصص اتخاذ می‌کند.