مودم های نزتک را از کجا بخریم؟ مودم های نزتک را از کجا بخریم؟

راه‌های جلوگیری از سرقت اطلاعات موبایل

تاریخ انتشار : 3 مرداد 1400
جلوگیری از سرقت اطلاعات موبایل

همه می‌دانیم که به سرقت رفتن گوشی می‌تواند ضربه سنگینی از لحاظ مالی و شکستن حریم شخصی، به ما وارد کند. بدون توجه به بحث مالی قرارگرفتن  اطلاعات شخصی در دست سارقین مانند عکسها و فیلمهای شخصی برای هر فردی بسیار ناراحت کننده و ناخوشایند است. البته گاهی اوقات سرقت اطلاعات از راه دور نیز اتفاق می‌افتد. مثلا سارقین با هک کردن گوشی یا لپ‌تاپ شما می‌توانند به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. حال سؤال اینجاست که  آیا می‌دانید برای جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات چه باید کرد؟ آیا روش‌های حفاظت از اطلاعات شخصی در گوشی یا لپ‌تاپ را می‌دانید؟

برای جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات شخصی شما روش‌هایی را توضیح داده‌ایم که می‌تواند بسیار مفید باشد. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 استفاده از سخت افزار و وسایل جانبی نامطمئن

استفاده از سخت‌افزارهای ویروسی، از ساده‌ترین راه‌های انتقال ویروس و بدافزارها به گوشی،  تبلت، لپ‌تاپ و حتی تلویزیون است. هکرها می‌توانند با استفاده از USB یا OTG انواع ویروس‌ها را به سیستم گوشی شما منتقل کرده و به راحتی اطلاعات خصوصی گوشی شما را بدزدند. برای اطمینان از سلامت سیستم مورد نظر، از یک آنتی ویروس معتبر استفاده کنید سپس دستگاه مورد نظر را وصل کنید. بهتر است برای اطمینان بیشتر از امنیت لوازم جانبی و سخت افزاری مورد نیاز آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. بنابراین این لوازم را از دست‌فروش‌های کنار خیابان نخرید زیرا قابل اطمینان نیستند.

استفاده از VPN هنگام اتصال به وای فای عمومی

بسیاری از کاربران VPN را برنامه‌ای برای رفع فیلتر می‌دانند که تنها برای این امر کاربرد دارد. در حالی که این برنامه علاوه بر این مزیت کاربرد دیگری نیز دارد. استفاده از VPN می‌تواند از گوشی شما هنگام اتصال به وای‌فای عمومی در شبکه محافظت کند. به این صورت که آدرس بسته‌های اطلاعاتی جابه‌جا شده در شبکه را تغییر می‌دهد و اطلاعات شما را مخفی می‌کند. با پنهان کردن این بسته‌های اطلاعاتی منتقل شده در شبکه، مانع دسترسی هکرها به این اطلاعات می‌شود و از آن‌ها در برابر سارقین محافظت می‌کند.

vpn
اسننفاده از vpn

دانلود نرم افزار از استور‌های معتبر راهی برای جلوگیری از سرقت اطلاعات گوشی

دانلود و نصب نرم‌افزار‌های ویروسی و بد افزارها به سارقین کمک می‌کند تا به راحتی اطلاعات شما را به سرقت ببرند. برای دانلود و نصب هرگونه نرم افزار از نسخه‌های قانونی و معتبر آن استفاده کنید. برنامه‌های که سازنده و انتشار کننده آن نامشخص است را استفاده نکنید. برای دانلود نرم‌افزارهای مورد نیاز برای گوشی‌های اندروید از گوگل پلی استور و برای گوشی‌های آیفون فقط از اپل استور دانلود و نصب کنید. به این دلیل که قبل از انتشار نرم افزارها توسط گوگل پلی و اپل استور مورد بررسی قرار می‌گیرند سپس منتشر می‌شوند.

به چند مورد از اپلیکیشن‌های حفاظت از اطلاعات گوشی اشاره خواهیم داشت:

  • اپلیکیشن 1password
  • اپلیکیشن keeply
  • اپلیکیشن mynigma
  • و…

اپلیکیشن های امنیتی اندروید

سه مورد ذکر شده از بهترین اپلیکیشن‌های ios هستند که حافظ  مطمئن اطلاعات شخصی شما خواهند بود.

  • اپلیکیشن avast
  • اپلیکیشن bitwarden
  • اپلیکیشن Dashlane
  • و…

اپلیکیشن های امنیتی آیفون

موارد ذکر شده از بهترین اپلیکیشن های حفاظت از اطلاعات شخصی گوشی اندروید شما می‌توانند باشند.

محدود کردن دسترسی برنامه‌ها به اطلاعات و رم گوشی

معمولا بسیاری از برنامه‌ها هنگام نصب از شما می‌خواهند که به گالری، دوربین و سایر اطلاعات گوشی شما دسترسی داشته باشند. با محدود کردن دسترسی این برنامه‌ها،  به حفاظت از اطلاعات گوشی خود کمک بسیاری خواهید کرد. البته می‌توانید، در زمان استفاده ازاپلیکیشن‌هایی که به طور مستقیم با دوربین، میکروفون و GPS(موقعیت یاب) گوشی سروکار دارند دسترسی آن‌ها را فعال کنید.

انتخاب پسورد قوی برای حفاظت از اطلاعات گوشی

از قرار دادن رمز و پسورد ساده دوری کنید . سعی کنید برای حساب‌های کاربری، برنامه‌ها، رم گوشی، گالری و سایر برنامه‌ها رمزهای قوی قرار دهید تا از اطلاعات گوشی خود از دست سارقین به خوبی محافظت کنید. معمولا هکرها رمزهای مختلفی را امتحان می‌کنند تا بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. تقریبا می‌توان گفت اولین رمزی که استفاده می‌کنند دنباله اعداد است. پس برای محافظت از قسمت‌های مختلف گوشی خصوصا حافظه گوشی، پسورد ترکیبی از اعداد و حروف قرار دهید که سنگین باشد و قابل دسترسی نباشد. توجه داشته باشید که اطلاعات شخصی گوشی شما از حافظه گوشی شما قیمتی‎تر است که نباید به دست سارقین بیوفتد. پس در انتخاب رمز برای قسمت‌های مختلف گوشی دقت کنید.

سیستم عامل و نرم‌افزارها را آپدیت کنید

معمولا  در زمان مواجه شدن با بروز مشکلی در عملکرد یا وضعیت امنیتی، برنامه‌ها توسط شرکت‌های تولیدکننده خود به‌روزرسانی و منتشر می‎شوند. این به روزرسانی به کم شدن باگ امنیتی در برنامه‌ها کمک می‌کند، همچنین باعث جلوگیری از سرقت اطلاعات گوشی می‌شود. در مورد سیستم‌عامل گوشی نیز به همین شکل است. پس حتما برنامه‎های گوشی و سیستم عامل خود را به روزرسانی کنید و ارتقا دهید تا از اطلاعات خود محافظت کنید.

گرفتن Back Up  برای امنیت اطلاعات گوشی

پس از سرقت اطلاعات شما ،  هکرها این اطلاعات را معمولا به طور کامل از بین می‌برند. برای اینکه اطلاعاتتان کاملا از بین نرود همیشه از آن‌ها Back Up داشته باشید و آن را در جای امن و مطمئن نگه‌دارید. معمولا فضاهای ابری برای این کار مطمئن هستند وبا محیط  زیادی که در اختیارتان قرار می د‌هد می‌توانید برای نگه‌داشتن فایل‌های پشتیبان خود محیط امن و مناسبی داشته باشید.

با این حال در صورت پاک شدن گالری توسط ویروس‌ها یا هکرها با روش‌های ساده می‌توانید آن‌ها را دوباره بازگردانید. حتما پس از ریکاوری اطلاعات از دست رفته از آن‌ها بکاپ بگیرید و برای آن‌ها رمز بگذارید.

در پایان

همانطور که گفته شد به سرقت رفتن اطلاعات شخصی برای هر انسانی خوشایند نیست و قطعا هیچکس نمی‌خواهد حریم خصوصی خود را در دسترس عموم قرار دهد. استفاده از هرکدام از روش‌های گفته شده در این مقاله می‌تواند به شما در حفظ حریم شخصیتان کمک کند. با این حال بهتر است از تمامی روش‌های گفته شده استفاده کنید تا اطلاعاتتان کمتر در معرض خطر باشد.

لازم به ذکر است که سرقت اطلاعات تنها با دزدی فیزیکی گوشی  رخ نمی‌دهد بلکه  همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، این سرقت از راه دور نیز امکان پذیر است. بنابراین تمامی روش‌های گفته شده می‌تواند کاربرد زیادی برای حفاظت از اطلاعتتان داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هایپرسل، بهترین همراه و پشتیبان شما

برای افرادی که خواهان دستیابی به اینترنتی پایدار، با کیفیت و سرعت بالا هستند، شرکت هایپرسل با مودم‌های برند نزتک، شرکت پیشرو و رهبر تکنولوژیک بازار است. محصولات نزتک به همراه خدمات پس از فروش ایده آل و قیمت مناسب و رقابتی، تجربه منسجم و ‌یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند، با توجه به اثر گذاری محصولات هایپرسل، بر کیفیت زندگی مشتریانش، این شرکت همیشه رویکردی نوآورانه و بر پایه تخصص اتخاذ می‌کند.

preloader