مودم های نزتک را از کجا بخریم؟ مودم های نزتک را از کجا بخریم؟

شارژ کردن آیفون را جدی بگیرید

تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1400
شارژ کردن آیفون

برای نابودی آیفون، کافی‌ست شارژ کردن آیفون را سر سری بگیرید.

بسیاری از کاربران عملیات شارژ کردن تلفن همراه خود را سرسری می گیرند و توجه چندانی به آن ندارند، بی خبر از آن که نحوه شارژ کردن و میزان شارژ دریافتی باتری تلفن همراه، در طول عمر و عملکرد باتری گوشی هوشمند بسیار موثر است. از بین رفتن باتری موبایل و تحمیل هزینه های سنگین برای تعمیر تلفن همراه، در 63 درصد مواقع به دلیل کمبود اطلاعات کافی از نحوه شارژ آیفون و اندروید است. در این مطلب قصد داریم چند ترفند اصولی برای شارژ کردن آیفون در اختیار شما قرار دهیم.

اگر شما هم از آن دسته کاربران آیفون هستید که قصد استفاده طولانی مدت از دستگاه خود را دارید، در ادامه مطلب با هایپرسل همراه باشید.

قانون شارژ کردن آیفون بلافاصله بعد از جعبه گشایی

در گذشته هنگام خرید هرگونه گوشی موبایل از جمله آیفون، اکثر فروشندگان توصیه می‌کردند که حتما گوشی را پیش از استفاده به مدت 8 ساعت به شارژر متصل نمایید. آیا هنوز هم نیاز است شارژ کردن آیفون را پیش از استفاده انجام دهیم؟

قطعا خیر، دیگر نیازی به این کار نیست. زیرا معمولا شرکت اپل گوشی‌های آیفون را با شارژ بالای 50 درصد به مشتریان خود عرضه می‌کند. در این صورت دیگر نیاز نیست مدت زمان طولانی منتظر شارژ شدن اولیه آن باشید. از همان لحظه که در جعبه را باز می کنید، شارژ آیفون آماده استفاده است.

مدت زمان لازم برای شارژ کردن آیفون

به طور دقیق نمی توانیم زمان مشخصی را برای نگه‌داشتن میزان شارژ آیفون تعیین کنیم. اما همانطور که می‌دانید بهتر است برای استفاده از گوشی در طول روز آن را تا 80 الی 100 درصد شارژ کنید. البته فاکتورهای بسیاری برای تعیین مدت زمان شارژ گوشی شما وجود دارند که در این امر مؤثرند. به طور مثال درصد شارژ باقی مانده، فعال بودن حالت پرواز هنگام شارژ کردن آیفون و نوع شارژر از جمله عوامل تاثیر گذار است.

برای شارژ کردن آیفون معمولا حدود 2 ساعت و 30 دقیقه زمان لازم است. اگر می‌خواهید گوشی خود را در کمتر از این بازه زمانی شارژ کنید، بهتر است آن را روی حالت پرواز قرار دهید. فعال کردن این گزینه به مدت یک ساعت می‌تواند سرعت شارژ آیفون شما را 70 الی 80 درصد افزایش دهد.

باتری آیفون‌ها لیتیوم یونی و هوشمند است، به همین دلیل به محض اتصال به شارژر نزدیک به 80 درصد از شارژ گوشی تکمیل می شود. برای رسیدن به شارژ 100 درصد حدودا 45 دقیقه زمان لازم است چرا که نیاز به خنک شدن باتری برای افزایش میزان شارژ به دقت بیشتری نیاز دارد.

باید قبل از شارژ کردن آیفون باتری به طور کامل خالی باشد؟

قطعا خیر، زیرا این حالت باعث صدمات جدی به باتری گوشی می‎شود. پس بدانید که این کار کاملا اشتباه است. بهتر است باتری گوشی خود را بین 40 تا 80 درصد نگه‌دارید. فقط در شرایط اضطراری می‌توانید شارژ آیفون را کمتر از 20 یا 10 درصد نگه‌دارید، در غیر این صورت بهتر است هر چه سریع‌تر برای شارژ کردن آیفون اقدام نمایید.

توصیه شرکت اپل به کاربران خود این است که ماهی یک بار گوشی خود را کالیبره کنند تا میزان شارژ باقی مانده را با دقت بیشتری تخمین بزند. البته این کار ضرورتی ندارد و صرفا یک توصیه است. چرا که در این زمان مقدار ظرفیت باتری به سرعت از بین نمی‌رود و شما می‌توانید هر سه ماه یک‌بار یا شش ماه یک‌بار این کار را انجام دهید.

شارژ کردن آیفون در طول شب

رایج‌ترین روش شارژ گوشی در میان اغلب کاربران، شارژ کردن در طول شب است. البته این امر در گذشته که موبایل‌ها زمان بیشتر برای شارژ شدن نیاز داشتند، بیشتر شایع بود. اما اکنون به دلیل هوشمند بودن باتری‌ها مدت زمان شارژ گوشی به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است. همانطور که پیش‌تر گفتیم، باتری‌ آیفون‌ها لیتیوم یونی است. این نوع از باتری‌ها سریع تر شارژ می‌شوند و دوام بیشتری دارند. همچنین سبک تر از باتری‌های قبلی هستند و چگالی انرژی آن‌ها برای عمر باتری بسیار بالا است.

در کنار همه این ویژگی‌های خوب باید گفت که این نوع باتری‌ها علاقه‌ای به تخلیه شارژ 0 درصدی و افزایش آن به 100 درصد ندارند. پس برای دوام بیشتر و افزایش طول عمر باتری، هنگام شارژ کردن آیفون شارژ آن را بین 40 تا 80 درصد نگه‌دارید.

البته نکته‌ای که لازم است به آن اشاره کنیم این است که تنها برای حفظ باتری در فرم مناسب بهتر است که ماهی یک‌بار شارژ موبایل را به 0 تا 100 برسانید.

استفاده از موبایل هنگام اتصال به شارژر

ممکن است محتواهای بساری در این رابطه به گوشتان خورده باشد که برخی از آن‌ها منفی و برخی دیگر مثبت هستند. اما به طور کلی هنگام شارژ کردن آیفون می‌توانید تماس برقرار کنید یا به ارسال پیام بپردازید و خیالتان راحت باشد که مشکلی پیش نمی‌آید. فقط به یاد داشته باشید که در حین شارژ از بازی‌ها یا اپلیکیشن‌های مختلف استفاده نکنید. زیرا به گوشی خود فشار وارد می‌کنید و این کار باعث داغ شدن CPU گوشی شما می‎شود، حتی ممکن است باعث بروز خطراتی شود.

هنگام شارژ آیفون گوشی را رو به صفحه نمایش زمین بگذارید

شاید این نکته عجیب به نظر برسد اما واقعا قرار دادن گوشی از سمت نمایشگر آن روزی زمین، در روند سرعت شارژ  آیفون تاثیر دارد. هنگامی که آیفون‌ها با iOS 9 به بازار آمدند سیستمی در آن‌ها تعبیه شده بود که عدم مشاهده صفحه نمایش را تشخیص می‌داد. به همین دلیل دریافت پیام جدید را با صدای آلارم یا ویبره بدون اینکه صفحه نمایش روشن شود به شما اطلاع می‌داد. این مسئله تاثیر بسیاری در مصرف شارژ و همچنین سرعت شارژ کردن آیفون داشت. شاید این موضوع کم اهمیت به نظر برسد اما قرار دادن گوشی خود در این وضعیت باعث می‌شود که در صورت دریافت پیام صفحه نمایش روشن نشود.

هنگام شارژ آیفون قاب گوشی را درآورید

وجود یا عدم وجود قاب گوشی در حین شارژ کردن آیفون تاثیر چندانی در روند شارژ آن ندارد. اما ممکن است از جهت داغ شدن باتری ذهن شما را مشغول کند. در این صورت باید گفت که اکثر قاب‌ها معمولا طوری طراحی شده‌اند که بتوانند گرما را به راحتی از خودشان عبور دهند. فقط در موارد نادری ممکن است این عبور گرما به غلط صورت بگیرد و باعث داغ شدن گوشی شود. باز هم در این مورد قرار دادن گوشی از سمت صفحه نمایش روی زمین به کمک شما خواهد آمد. البته به طور کلی داغ شدن گوشی در هنگام شارژ امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد. با این حال شرکت اپل به کاربران خود توصیه کرده است که گوشی‌های آیفون خود را در دمای 16 تا 22 درجه شارژ کنند که دمای یک اتاق معمولا همین مقدار است.

عدم استفاده از شارژر فابریک آیفون

استفاده از شارژری غیر از فابریک اپل برای شارژ آیفون ، هیچ گونه صدمه ای به گوشی شما وارد نمی‌کند. هرچند بهتر است که از شارژ اورجینالی که هنگام خرید در جعبه محصول وجود دارد برای شارژ کردن آیفون استفاده کنید. اما اگر پس از مدتی شارژر اصلی شما خراب شد و دسترس به شارژر اورجینال نداشتید می‌توانید از شرکت‌های معتبری که شارژر آیفون تولید می‌کنند، برای تهیه شارژر اورجینال اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ گاه از شارژرهای ارزان قیمت استفاده نکنید. هنگام خرید کابل لایتینگ نیز بسیار دقت کنید چون ممکن است با ایجاد شوک الکتریکی به آیفون شما آسیب وارد کند.

استفاده از فست شارژ آیفون

قابلیت شارژ کردن آیفون به صورت فست، شامل آیفون 8 و بعد از آن است. عملکرد آن به این صورت است که سیستم ‌عامل iOS و باتری با هم کار می‌کنند تا از گرم نشدن بیش از حد آن اطمینان حاصل کنند و باعث آسیب به باتری گوشی نشود. شارژ سریع در واقع باعث می‌شود که گوشی شما سریع‌تر شارژ شود. پس با فعال کردن آن می‌توانید گوشی خود را به سرعت شارژ کنید و خیالتان راحت باشد که گوشی شما را خراب نمی‌کند.

اگر برای مدتی از آیفون خود استفاده نکنیم چه می‌شود؟

اگر در زمان سفر گوشی خود را همراه خود نمی‌برید یا برای مدتی نمی‌خواهید از آن استفاده کنید بهتر است قبل از خاموش کردن آن مطمئن شوید که تقریبا 50 درصد شارژ داشته باشد. دلیل این امر محافظت از باتری در زمان خاموشی و بیکاری آن است. به طور معمول باتری موبایل وقتی که دستگاه خاموش باشد کم‌کم شارژ خود را از دست می‌دهد در حالی که همچنان پایدار است. با توجه به این مسئله پس از شش ماه دوباره باید برای شارژ کردن آیفون آن را تا 50 درصد برسانید.

کلام آخر

توصیه ما به شما این است که حتما قبل از انجام هر کاری ابتدا درمورد نحوه انجام آن اطلاعات کافی به دست آورید تا به خوبی شرایط را مدیریت کنید. شارژ کردن آیفون و اندروید ممکن است به ظاهر امری ساده به نظر برسد اما بسیار مهم است که به درستی انجام شود تا بتوانید مدت طولانی‌تری از گوشی خود استفاده کنید و خیالتان از بابت باتری و شارژ شدن آن راحت باشد.

سوالات متداول

گوشی ایفون را تا چند درصد شارژ کنیم ؟
به طور دقیق نمی توانیم زمان مشخصی را برای نگه‌داشتن میزان شارژ آیفون تعیین کنیم. اما همانطور که می‌دانید بهتر است برای استفاده از گوشی در طول روز آن را تا 80 الی 100 درصد شارژ کنید.
بهترين زمان شارژ كردن ايفون؟
باتری گوشی خود را بین 40 تا 80 درصد نگه‌دارید. فقط در شرایط اضطراری می‌توانید شارژ آیفون را کمتر از 20 یا 10 درصد نگه‌دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هایپرسل، بهترین همراه و پشتیبان شما

برای افرادی که خواهان دستیابی به اینترنتی پایدار، با کیفیت و سرعت بالا هستند، شرکت هایپرسل با مودم‌های برند نزتک، شرکت پیشرو و رهبر تکنولوژیک بازار است. محصولات نزتک به همراه خدمات پس از فروش ایده آل و قیمت مناسب و رقابتی، تجربه منسجم و ‌یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند، با توجه به اثر گذاری محصولات هایپرسل، بر کیفیت زندگی مشتریانش، این شرکت همیشه رویکردی نوآورانه و بر پایه تخصص اتخاذ می‌کند.

preloader