مودم های نزتک را از کجا بخریم؟ مودم های نزتک را از کجا بخریم؟

همه چیز درباره ضریب سختی 9H گلس

تاریخ انتشار : 16 آبان 1400
ضریب سختی گلس 9H

بسیاری از مردم تصور می‌کنند محافظ صفحه نمایش زمانی اختراع شد که گوشی‌های هوشمند وارد بازار شدند. اما جالب است بدانید که این گلس‌ها در اواخر دهه 1960 برای تلویزیون مورد استفاده قرار گرفتند و سپس وارد بازار تلفن همراه شدند. محافظ صفحه یک ورق اضافی است که برای محافظت از آن در برابر آسیب فیزیکی روی نمایشگر نصب می‌شود. محافظ های صفحه از پلی اتیلن ترفتالات یا پلی یورتان ترموپلاستیک یا شیشه سکوریت لمینت ساخته شده‌اند. اما بیشتر محافظ های صفحه از نظر سختی یکسان نیستند. ممکن است تا به حال نماد 9H را دیده باشید. ضریب 9H دقیقا به چه معناست؟

در ادامه با هایپرسل همراه باشید.

9H | ضریب سختی گلس

سختی برای شیشه سکوریت، مانند استحکام برای فولاد، شفافیت برای شیشه و انعطاف‌پذیری برای پلاستیک است. شما باید محافظ صفحه نمایش خود را بر اساس میزان سختی و کیفیت خریداری کنید. سوال اینجاست که سختی 9H دقیقا از کجا نشات می‌گیرد؟ این عدد به میزان سختی مداد طراحی اشاره می‌کند. این میزان از 6B (نرم ترین) تا 9H (سخت ترین) درجه‌بندی شده است. اگر هیچ چیز نمی‌تواند سطح گلس صفحه نمایش شما را خراش دهد، به این معنی است که دارای درجه سختی 9H می‌باشد. علاوه بر سختی، ضخامت نیز به ایمنی ارائه شده توسط محافظ صفحه شما کمک می کند. هرچه محافظ صفحه نمایش شما سخت تر و ضخیم تر باشد، کارایی بیشتری دارد!

آیا گلس 9H کاربردی است؟

شیشه سکوریت 9H بالاترین درجه سختی را بر اساس مقیاس سختی معدنی Moh ارائه می‌دهد. هرچه مقیاس Moh بالاتر باشد، شیشه سکوریت بیشتر از دستگاه شما محافظت می‌کند. البته این مورد مانعی برای شفافیت صفحه نمایش نخواهد بود! حتی با وجود داشتن ضخامت بالا، تا 98٪ شفافیت را ارائه می‌دهد. توانایی این گلس در محافظت مؤثر از صفحه نمایش عمدتاً به دو ویژگی مربوط می شود: سختی و ضخامت.

گلس 9H

دلیل نامگذاری 9H چیست؟

فردریش مو ادعا کرد که سختی مواد معدنی به 10 سطح طبقه‌بندی می‌شود. الماس سخت‌ترین ماده با مقیاس ده و شیشه در اواسط جدول قرار دارند. مقیاس Moh با عددی بدون پسوند “H” نشان داده می‌شود. پس 9H چگونه ایجاد شد؟پسوند “H” در9H به سختی یک مداد اشاره دارد. در طول آزمایش، سازندگان گلس از نرم‌ترین تا سخت‌ترین مداد برای آزمایش سطح گلس مقاوم استفاده کردند. در نهایت به این نتیجه رسیدند که سخت‌ترین گلس، 9H نام بگیرد؛ زیرا در برابر سخت‌ترین مداد مقاومت کرده است. در حقیقت، گلس استاندارد باید دارای ضریب سختی 9H باشد.

ضخامت گلس 9H چه قدر است؟

همانطور که گفتیم جدا از ضریب سختی گلس، میزان اثر یک محافظ صفحه به ضخامت آن نیز وابسته است. عرض یک محافظ صفحه نمایش 9H  از 0.2 تا 0.5 میلی متر متغیر می‌باشد. در نتیجه به اندازه کافی ضخیم است تا از صفحه نمایش گوشی هوشمند شما در برابر خراش افتادن محافظت کند. البته، در ساختار این گلس‌ها از پوشش سیلیکونی نیز استفاده شده که کارایی محافظ را افزایش می‌دهد. اگر از تلفن‌همراه خود به خوبی نگهداری کنید، گلس 9H  از سایر اجزای گوشی شما بیشتر دوام خواهد آورد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هایپرسل، بهترین همراه و پشتیبان شما

برای افرادی که خواهان دستیابی به اینترنتی پایدار، با کیفیت و سرعت بالا هستند، شرکت هایپرسل با مودم‌های برند نزتک، شرکت پیشرو و رهبر تکنولوژیک بازار است. محصولات نزتک به همراه خدمات پس از فروش ایده آل و قیمت مناسب و رقابتی، تجربه منسجم و ‌یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند، با توجه به اثر گذاری محصولات هایپرسل، بر کیفیت زندگی مشتریانش، این شرکت همیشه رویکردی نوآورانه و بر پایه تخصص اتخاذ می‌کند.