مودم های نزتک را از کجا بخریم؟ مودم های نزتک را از کجا بخریم؟

نکات خرید مودم همراه

تاریخ انتشار : 31 شهریور 1400
خرید مودم همراه

شما هم می‌خواهید یک مودم همراه بخرید اما نمی‌دانید کدام مدل به دردتان می‌خورد؟

وسط بازار پر هیاهوی محصولات شبکه سردرگم شده‌اید و نمی‌دانید کدام یک می‌تواند بهترین مودم جیبی ارزان برای شما باشد. برای انتخاب یک مودم ارزان خوب و باکیفیت لازم است یک سری نکات را بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. این مطلب برای خود شماست پس در ادامه با هایپرسل همراه باشید.

از بی‌نیازی تا نیاز به همراه داشتن اینترنت

دنیای ارتباطات امروز تقریبا به طور روزانه با تحولاتی رو‌به‌رو است. اغلب افراد نیز علاقه‌مند به پیش‌روی با این تحولات هستند و برای خرید لوازم دیجیتالی ممکن است وسوسه شوند. در گذشته کمتر کسی به دنبال خرید بهترین مودم همراه بود؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و بزرگتر شدن دنیای اینترنت و وب جهانی، بیشتر افراد به سراغ خرید این مودم‌ها رفتند. همچنین این روزها هر کاربری در کنار مودم روتر ADSL خود به یک مودم جیبی ارزان و خوب نیاز دارد تا بتواند در هر محیطی سریعا از اینترنت پرسرعت استفاده کند. تا چند سال پیش پوشش‌دهی شبکه‌های موبایل در داخل کشور و سرویس‌های ارائه شده توسط اپراتورها، اغلب مودم‌ها از نسل 3G و تعداد اندکی 4G بودند. اما در طی سال‌های اخیر و همچنین توسعه شبکه‌های موبایلی؛ شبکه‌های 4G و 4.5G راه خود را به تکنولوژی امروزه باز کردند. اکنون انواع مختلف مودم‌ها با مدل‌ها و قیمت‌ها و همچنین قابلیت‌های بیشتر وارد بازار شده‌اند که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

نیاز به اینترنت

بهترین مودم همراه و کاربرد های آن

یکی از ابزارهای ارتباط با اینترنت و گشت وگذار در آن، مودم است. با استفاده از مودم به راحتی می‌توانید به اینترنت متصل شوید و از آن استفاده کنید. در واقع مودم را می‌توان کلید اصلی ورود به دنیای اینترنت و ایمیل، سرویس‌های جهانی آنلاین و… دانست. استفاده از مودم‌ها باعث ارسال و دریافت اطلاعات مورد نظر از شبکه اینترنت به کامپیوتر و هرگونه سیستم متصل به آن می‌شود. اولین مودم‌هایی که وارد بازار شدند مودم‎های خانگی بودند که از طریق خط تلفن امکان اتصال به اینترنت را داشتند. اغلب از این مودم‌ها برای مصارف خانگی یا شرکت‌‌ها، ادارات، بانک، دفاتر کار و… استفاده می‌کردند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در عصر ارتباطات امروز، مودم‌های همراه و قابل حمل وارد بازار شده‌اند. این مودم‌ها در بین کاربران محبوبیت بسیار زیادی نسبت به مودم‌های خانگی دارند. خصوصا برای افرادی که برای انجام برخی فعالیت‌های روزانه خود نیاز به استفاده از اینترنت دارند. همچنین پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد مشغول فعالیت و کسب درآمد به صورت آنلاین هستند. البته که امروزه بسیاری از مردم به دنبال خرید مودم ارزان هستند. برای صرفه‌جویی در هزینه و استفاده بهتر و راحت‌تر و همچنین در دسترس بودن اینترنت در هر لحظه و هر جا، بهترین گزینه خرید مودم جیبی ارزان است.

بهترین

آشنایی با انواع مدل‌های مودم

در ادامه با انواع مودم‌های موجود در بازار آشنا خواهید شد.

مودم

مودم با سیم

این نوع مودم‌ها با استفاده از سیم یکی از پورت‌های USB و LAN به لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل می‌شوند. معمولا این مودم‌ها یک پورت دارند که فقط یک دستگاه را باید به آن متصل کنید؛ در صورتی که با توجه به استفاده امروزه از دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت و تمامی دستگاه‌هایی که از طریق بی‌سیم به اینترنت متصل می‌شوند، این نوع مودم قابل استفاده نیست.

مودم بی سیم

استفاده از مودم‌های بی‌سیم یا وایرلس به شما این امکان را می‌دهد که هرگونه دستگاه مجهز به وای‌فای را به آن متصل کنید. در حال حاضر با توجه به گسترده شدن گجت‌های هوشمند موجود در عصر تکنولوژی، استفاده از این نوع مودم‌‌ها با افزایش چشم‌گیری مواجه شده‌است. مودم‌های بی‌سیم از طریق کابل، اینترنت را دریافت نموده و به شکل وای‌فای به اشتراک می‌گذارند. دستگاه‌های هوشمند نسل جدید با وجود امکان دریافت امواج وای‌فای به راحتی به مودم بی‌سیم متصل می‌شوند. مودم‌های بی‌سیم برخلاف مودم‌های با سیم، قابلیت اتصال چندین دستگاه به اینترنت را دارند و همین نقطه قوت و دلیل محبوبیت این محصولات است.

مودم بی سیم

مودم همراه ( قابل حمل )

این مودم‌ها سیم‌کارت خور هستند. همانطور که مشخص است؛ تفاوت این مودم‌ها با مودم‌های بی‌سیم استفاده از سیم‌کارت در مودم‎های همراه است که مانند تلفن همراه خود می‌توانید با استفاده از این دستگاه به اینترنت متصل شوید. لازم به ذکر است که این مودم‌ها از همه شبکه‌ها مانند ایرانسل، همراه اول، رایتل و شاتل پشتیبانی می‌کنند. البته معمولا هر مودمی با یکی از اپراتورها هماهنگ است و از اینترنت آن پشتیبانی می کند اما با این وجود، مودم های قدرتمندی در بازار وجود دارند که از تمامی این اپراتورها پشتیبانی کنند. در حال حاضر مودم‌های سیم‌کارت خور یا مودم‌های جیبی فقط به شبکه 4G محدود نمی‌شود و علاوه بر 4G از اینترنت LTE نیز پشتیبانی می‌کند.

 بهترین مودم همراه

تقریبا اکثر مردم درحال حاضر از اینترنت برای بسیاری از فعالیت‌های روزمره و اداری خود، استفاده می‌کنند. طبیعی است که برای بهره بردن بهتر از اینترنت باکیفیت در هرجا و هر لحظه نیاز به بهترین مودم همراه موجود در بازار داشته باشند. به همین دلیل جایگزینی مودم‌های همراه و جیبی بهترین انتخاب برای استفاده از آن در محل کار، منزل، سفر و هرجای دیگر، به جای استفاده از مودم روتر ADSL است. در واقع مودم‌های همراه سیم‌کارت خور با قابلیت پوشش دهی اینترنت نسل جدید 4G، 5G و LTE استفاده از اینترنت پر سرعت را برای شما در هر مکان و هر لحظه، لذت بخش می‌کند. مودم‌های همراه به دلیل سیم‌کارت خور بودنشان استفاده راحت‌تری دارند. خصوصا هنگامی که بسته اینترنت شما تمام می‌شود به راحتی می‌توانید سیم‌کارت خود را شارژ کرده و از بسته اینترنتی خود استفاده کنید.

مودم همراه بهتر است یا رومیزی؟

مهم‌ترین موضوع در مورد انتخاب شما، نحوه زندگی و شرایط استفاده از اینترنت در طول روزمرگی است. به طور مثال در مواقعی که بیرون از خانه نیاز به اینترنت دارید اما مودم در دسترس ندارید یا از اینترنت خط نمی‌توانید به راحتی استفاده کنید؛ وجود یک مودم جیبی ارزان بهترین چیزی است که می‌توانید در آن لحظه در اختیار داشته باشید. در حالی که نمونه رومیزی یا ثابت باید در جای ثابتی قرار بگیرد که غیر از منزل نمی‌توانید از آن در جای دیگر استفاده کنید. تفاوت مدل‌های رومیزی با مدل های همراه در وزن و ابعاد آن‌ها است. نمونه‌های رومیزی از مدل‌های همراه بزرگ تر هستند و وزن بیشتری دارند. تفاوت بعدی از لحاظ آنتن‌دهی و پوشش دهی اینترنت است. مدل رومیزی به آنتن خارجی مجهز است؛ همچنین برای به اشتراک گذاشتن اینترنت ADSL از چندین درگاه مانند LAN، WAN و USB برای اتصال به صورت وای‌فای یا با استفاده از کابل، بهره‌مند است. شاید از نظر شما استفاده از مودم ثابت رومیزی انتخابی امن و مناسب باشد. در این صورت لازم است بدانید که برخی از مودم‌های همراه موجود در بازار مانند مودم‌ همراه 99C نزتک و مودم 99DX نزتک نیز از درگاه شبکه LAN، WAN و همچنین TD-LTE برخوردارند. به هر حال شما می‌توانید با استفاده از محصولات نزتک با یک تیر دو نشان بزنید. هم به صورت ثابت با درگاه‌های موجود از آن استفاده کنید هم به صورت همراه و جیبی در هر جایی که هستید از آن استفاده کنید. به طور مثال مودم 99DX نزتک با استفاده از باتری 3 هزار میلی آمپر خود قابلیت به کار بردن به شکل اتصال مستقیم به برق شهری و بدون استفاده از باتری، بیشترین سرعت اینترنت را در اختیار شما می‌گذارد. پشتیبانی مودم 99dx نزتک و همچنین پشتیبانی مودم 99c نزتک نیز تمام راهنمایی های لازم در ارتباط با این محصول را در اختیار شما می گذارد.

اینترنت

نکات مهمی که قبل از خرید مودم همراه لازم است بدانید!

اکنون سؤال اینجاست که یک محصول همراه خوب دارای چه ویژگی‌هایی است؟ در ادامه به این پرسش پاسخ داده‌ایم.

سرعت مودم همراه برای دانلود اطلاعات چه اهمیتی دارد؟

اولین نکته مهمی که باید هنگام خرید بهترین مودم همراه به آن توجه کنید؛ سرعت آن برای انتقال اطلاعات است. به طور مثال سرعت انتقال اطلاعات در مدل‌های 4.5G بیشتر از مدل های 4G است. با این حال سرعت دانلود اپراتورهای ایران زیر 150 مگابیت و در بهترین حالت پوشش‌‌دهی در شبکه 4G+ است. مثلا اگر در منطقه‌‌ی شما شبکه 4G+ فعال باشد با وجود بهترین آنتن‌دهی و خلوتی آنتن BTS و باکیفیت‌ترین شبکه، قادر به استفاده از اینترنت با سرعت بالای 100 مگابیت مثلا 120 تا 140 مگابیت باشید. بنابرابراین دقت کنید که هنگام خرید مودم جیبی ارزان محصولی را انتخاب کنید که در شرایط بی‌کیفیتی شبکه و آنتن‌دهی نامناسب، نسبت به مودم‌های 4G از سرعت بالاتری بهره ببرید. در حال حاضر مودم‌های 4.5G بهترین سرعت و آنتن‌دهی را دارند که در شرایط عادی سرعت بیشتری نسبت به نمونه های 4G دارند. حتی مدل‌های رده بالاتر مانند  LTE ( گوشی‌های هوشمندی که دارای مودم‌های بسیار پیشرفته هستند )؛ از مدل‌های معمولی 4G سرعت دانلود بالاتری دارند. اکنون در بازار مودم‌هایی وجود دارد که از تمامی شبکه ها با سرعت 4G، 4.5G و LTE پشیبانی می‌کنند. مودم‌های نزتک دارای قابلیت پشتیبانی از تمامی شبکه‌ها هستند. البته برای داشتن سرعت‌های بالاتر می‌توان مودم‌های رده بالاتر را نیز خریداری کرد. اما باید توجه داشته باشید که باید هزینه‌های چند میلیونی را برای خرید این مودم‌ها پرداخت کرد. درصورتی که می‌توانید با هزینه کمتر از یک محصول باکیفیت با سرعت بالا مانند مودم‌های نزتک بهره‌مند شوید. شاید خرید مودم 4G با سرعت 150 مگابیت ارزان تر و اقتصادی‌تر باشد اما به حداکثر سرعت شبکه نمی‌رسد.

ظرفیت باتری مودم

قطعا دستگاهی که انتخاب می‌کنیم باید مجهز به باتری قوی با میزان شارژ دهی بالا باشد. برای مثال باتری یک مودم همراه دارای توان 3000 میلی آمپری بین 6 الی 8 ساعت به طور مداوم کار می‌کند. این موضوع برای مودم‌های پر مصرف 4 الی 6 ساعت دوام می‌آورد. اما مودم‌هایی که کیفیت ساخت بالاتر و مصرف انرژی کمتری دارند قادرند بین 10 تا 12 ساعت با فعالیت مداوم شارژ باتری را نگه‌دارند. مودم‌های نزتک توانایی نگه‌داری شارژ بالا با کارکرد مداوم را دارند.

باتری

پشتیبانی از اپراتورهای مختلف

نکته دیگری که هنگام خرید لازم است به آن توجه شود قابلیت پشتیبانی مودم از شبکه‌‌های مختلف است. مثلا توجه کنید که یک مودم همراه بتواند به صورت همزمان چندین کاربر را به اینترنت متصل کند. البته مهمترین مورد هنگام خرید مودم همراه، پشتیبانی از شبکه‌های اینترنتی موجود است. توجه داشته باشید برخی از مودم ‌های همراه فقط از یک اپراتور پشتیبانی می‌کنند اما برخی دیگر از محصولات از چندین اپرتور پشتیبانی می‌کنند. این موضوع باعث افزایش آنتن دهی و پوشش دهی شبکه می‌شود.

اپراتورها

با مودم خود SMS دریافت کنید!

همانطور که گفته شد مودم‌های همراه برای اتصال به اینترنت از سیم‌کارت استفاده می‌شود. به همین جهت بهتر است که مودم امکان دریافت SMS و همچنین پشتیبانی از کد USSD را داشته باشد تا در صورت پایان بسته اینترنتی به صورت پیامک اطلاع رسانی می‌کند. برای مدیریت پیامک‌های ارسالی خود می‌توانید از طریق منوی تنظیمات محصول اقدام نمایید.

دیگر امکانات لازم

برخی از مودم‌های موجود در بازار از امکانات بیشتری نسبت به سایر مدل ها برخوردارند. مثلا دارای نمایشگر مناسب برای نشان دادن وضعیت آنتن دهی و میزان شارژ و سایر اطلاعات لازم به کاربران است. از دیگر امکانات برخی مودم‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت نصب اپلیکیشن مخصوص برای تنظیمات راحت‌تر و کنترل مصرف حجم دستگاه که روی تلفن همراه کاربر نصب می‌شود.
  • وجود پورت مخصوص USB و LAN
  • امکان فعال کردن فایروال روی مودم و تنظیم VPN
  • امکان محدود کردن تعداد کاربران متصل به دستگاه
  • قابلیت تعریف شبکه مهمان روی دستگاه
  • و …

برای خرید مودم ارزان چقدر هزینه کنیم؟!

معمولا اغلب افراد برای خرید لوازم مورد نیاز خود به دنبال ارزان‌ترین آن یا حداقل به دنبال معقول‎ترین قیمت می‌روند. لزوماً قیمت بالا دلیل بر کیفیت بالای محصول نیست. شما می‌توانید با کم‌ترین هزینه مودم ارزان خیلی خوبی تهیه کنید و از آن به راحتی و بدون مشکل استفاده کنید. البته تفاوت آن‌ها در سرعت اینترنت است. برای مثال دستگاه های 4.5G با سرعت دانلود 300 مگابیت نسبت به مدل های 4G قیمت بالاتری دارند. با این حال همچنان می‌توان از مودم ارزان هم استفاده کرد. یکی از نمونه های خیلی ارزان موجود در بازار که به مودم دانشجویی معروف است، مودم همراه 77C نزتک است. این مودم همانطور که از نامش پیداست،‌ کاملا مناسب مصارف دانشجویان است. به این دلیل که با وجود ابعاد کوچک و راحتی حمل آن، دانشجویان می‌توانند هر لحظه از آن استفاده کنند. همچنین پشتیبانی مودم 77c نزتک قابلیت های بسیاری از این محصول را در اختیار شما می گذارد.

در آخر

با توجه به تمامی نکاتی که برای شما توضیح دادیم، مهم‌ترین نکته در هنگام خرید مودم همراه، توجه به گارانتی معتبر آن است. در هنگام خرید، حتما به این نکته دقت کنید که شرکتی که گارانتی محصول مورد نظرتان را بر‌عهده دارد، شرکت معتبری باشد. به طور مثال گارانتی مودم‎های نزتک توسط شرکت هایپرسل انجام می‌شود و با خرید از یک نماینده نزتک نیز این گارانتی محصول شما را شامل می شود. در این مقاله سعی کردیم که شما را برای انتخاب و خرید یک مودم جیبی ارزان و خوب، یاری کنیم. امیدواریم با خواندن این مطلب نکات مورد نیاز خود را پیدا کرده و خریدی امن داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هایپرسل، بهترین همراه و پشتیبان شما

برای افرادی که خواهان دستیابی به اینترنتی پایدار، با کیفیت و سرعت بالا هستند، شرکت هایپرسل با مودم‌های برند نزتک، شرکت پیشرو و رهبر تکنولوژیک بازار است. محصولات نزتک به همراه خدمات پس از فروش ایده آل و قیمت مناسب و رقابتی، تجربه منسجم و ‌یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند، با توجه به اثر گذاری محصولات هایپرسل، بر کیفیت زندگی مشتریانش، این شرکت همیشه رویکردی نوآورانه و بر پایه تخصص اتخاذ می‌کند.