مودم های نزتک را از کجا بخریم؟ مودم های نزتک را از کجا بخریم؟

پرسرعت‌ترین اینترنت ایران کدام است؟

تاریخ انتشار : 24 مهر 1400
بهترین اینترنت

تا قبل از استفاده از اینترنت به این گستردگی، فقط گیمرها به دنبال سریع ترین اینترنت با پینگ پایین بودند و درصد بالایی از سرچ در این زمینه با کلمه ” بهترین اینترنت گیم ” بود؛ اما با گذشت سال‌ها در حال حاضر حضور اینترنت در زندگی روزمره به شکلی پیش‌ می‌رود که بسیاری از افراد نیاز به استفاده از بالاترین سرعت اینترنت را دارند؛ خصوصاً کسب و کارهایی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند.  قطعا استفاده از بهترین اینترنت حق همه ما است. علی‌الخصوص در این روزگار که اکثر کارهای بانکی، اداری، دانشگاهی، کلاس‌های آنلاین و حتی بازی‌های آنلاین را فقط با وجود بهترین اینترنت ایران می‌توان انجام داد. لازم است بدانید که اینترنت انواع مختلفی دارد. ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی انواع آن بپردازیم تا بتوانیم در انتخاب بهترین نوع آن به شما کمک کنیم. پس برای آگاهی وسیع تر و شناخت بهترین اینترنت ایران ، در ادامه با هایپرسل همراه باشید.

سرویس‌های مختلف اینترنت را می‌شناسید؟

در حال حاضر برای اتصال به اینترنت، سرویس‌های مختلفی وجود دارد. هر یک از این سرویس‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که هرکدام را از دیگری کاملا متمایز می‌کند. در ادامه تفاوت‌های آن‌ها را برای شما توضیح خواهیم‌داد.

اینترنت

اینترنت DSL

در واقع عبارت Digital Subscriber Line را به اختصار DSL می‌نامند. در این سرویس شما می‌توانید از طریق خط تلفن و بدون این‌که تلفن شما اشغال شود، به بهترین اینترنت با سرعت بالا متصل شوید. به همین دلیل استفاده از این نوع سرویس اینترنت در بین کاربران بسیار رایج است. از مزایای این سرویس می‌توان به در دسترس بودن آن اشاره کرد. این سرویس اینترنتی در ایران توسط شرکت‌های زیادی ارائه می‌شود. با این‌که DSL مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر سرویس‌ها است، اما سرعت‌ بالاتری نسبت به آن‌ها ندارد. دلیل این نکته این است که، بیشتر شدن فاصله بین مصرف کننده و ایستگاه سویچینگ موجب کاهش سرعت و کیفیت اتصال DSL می‌شود. در واقع موقعیت مکانی این سرویس معمولا نزدیک به شرکت ارائه دهنده استفاده می‌شود. با وجود گستردگی شبکه تلفنی در هرجا، اینترنت DSL می‌تواند کاملا مقرون به صرفه باشد و با یک اتصال مطمئن در اختیار کاربران قرار گیرد. یکی دیگر از مزایای این سرویس اینترنتی، عدم تداخل بین اینترنت و تلفن است. یعنی کاربران می‌توانند بدون ایجاد اختلال، از اینترنت و خط تلفن خود به صورت جداگانه و همزمان استفاده کنند. اینترنت DSL توسط شرکت‌های دارای پروانه FCP و SRVCO ارائه می‌شود. همانطور که گفته شد این اینترنت به صورت ثابت است. در ادامه این مطلب با انواع سرویس DSL آشنا خواهیم شد.

dsl

ADSL

Asymmetric Digital Subscriber Line که با نام اختصاری ADSL می‌شناسیم، نوعی DSL نامتقارن به شمار می‌رود. تکنولوژی ADSL طوری طراحی شده‌است که اتصال سریع‌تری از طریق خطوط اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این تکنولوژی نسبت به سرویس‌های اینترنت Dial-up قدیمی، پرسرعت‌تر است. اما منظور از نامتقارن چیست؟ منظور از نامتقارن، تفاوت سرعت دانلود و آپلود در این سرویس اینترنتی است. کاربران اینترنت خانگی معمولا مطالب و اطلاعات مورد نیاز خود را بیشتر دانلود می‌کنند تا اینکه بخواهند مطلبی را آپلود کنند. به همین جهت سرعت دانلود بیشتر از آپلود است. با وجود پهنای باند در کابل‌کشی مسی، سرعت اینترنت ADSL تا 50 مگابایت بر ثانیه است. نوع دیگر ADSL، ADSL2+ است که سرعت بالاتری نسبت به ADSL دارد. به طور میانگین سرعت ADSL2+ برای آپلود حدود 1 مگابایت بر ثانیه و برای دانلود حدود 24 مگابایت بر ثانیه است.

adsl

VDSL

Very High-Speed Digital Subscriber Lineنوعی دیگر از سرویس‌های اینترنتی DSL است که به اختصار آن را VDSL می‌نامند. برای استفاده از این نوع اینترنت به کابل کشی نیاز است. برخلاف ADSL که برای اتصال از خط تلفن ثابت شهری استفاده می‌شود. چرا که اینترنت VDSL بر بستر کابل قرار دارد و برای اتصال به آن، نیاز به کابل کشی است. سرعت بارگیری در VDSL نیز از سرعت بارگذاری بیشتر است. به همین دلیل مانند ADSL نامتقارن است. اینترنت VDSL به عنوان سریع ترین اینترنت و باثبات‌ترین اتصال در مقابل خدمات دیگر مبتنی بر مس مثل ADSL، توسط ارائه‌دهندگان پهنای باند، معرفی شده‌است. دلیل آن چیزی نیست جز سرعت بالای دانلود VDSL که 5 برابر نسبت به ADSL بیشتر است.

vdsl

SDSL

عبارت Symmetric DSL که با حروف اختصاری SDSL شناخته شده‌است، برخلاف ADSL و VDSL، یک سرویس اینترنت متقارن است. به این معنی که سرعت آپلود و دانلود آن کاملا یکسان است. SDSL می‌تواند اطلاعات را با سرعت 2.3 مگابایت بر ثانیه آپلود یا دانلود کند. در صورتی که سرعت دانلود در VDSL تا 52 مگابایت و آپلود تا 16 مگابایت برثانیه است. SDSL امکان استفاده از سرویس تلفن آنالوگ را ندارد. به این منظور که کاربران نمی‌توانند از سرویس تلفنی خود استفاده کنند؛ اما می‌توانند در صورت نیاز از اتصال تلفنی دیجیتال یا VoIP استفاده کنند.

sdsl

اینترنت WIRELESS

Wireless یا اینترنت بی‌سیم، یکی از روش‌هایی است که توسط آن می‌توان از خدمات پهنای باند استفاده کرد.  این سرویس همان‌طور که از نامش پیداست، به‌جای کابل و خط تلفن، توسط فرکانس رادیویی به اینترنت متصل می‌شود. هنگام استفاده از اینترنت بی‌سیم یا Wireless علاوه بر ارائه پهنای باند بیش‌تر و پایدارتر، هزینه کم‌تری بابت نصب و راه‌اندازی آن پرداخت می‌شود. سرویس Wireless انواع مختلفی دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

WIRELESS

WIRELESS اشتراکی

سرویس اینترنت بی‌سیم اشتراکی به این صورت است که با نصب تجهیزات رادیویی می‌توان بدون نیاز به خط تلفن یا کابل، روی پشت بام یا هرجایی که به پاپ‌سایت ارائه دهنده سرویس دسترسی دارد، در بستر وایرلس از پهنای باند فرکانسی استفاده کرد. نکته مهم در مورد این سرویس این است که با وجود یک رادیو به سمت پاپ‌سایت می‌تواند به چندین مشترک فرکانس به صورت (point to multipoint) ارسال کند.

WiMAX

WiMAX کلمه اختصاری عبارت World Wide Interoperability for Microwave Access است که معنای آن، قابلیت تبادل و استفاده از اطلاعات در سطح جهانی، توسط امواج ماکروویو است. از وایمکس برای مناطقی که اینترنت ثابت کابلی ندارند یا نمی‌توانند دریافت کنند، استفاده می‌شود. عدم محدودیت آن به یک مکان ثابت و سیار بودن آن، از مهم‌ترین ویژگی‌های وایمکس است. این فناوری قادر است اینترنت را در ابعاد بسیار گسترده از طریق دکل‌های دوربرد، برای کاربران خود فراهم کند. WiMAX و WiFi هردو قادرند برای تعداد کاربران بیش‌تری در مسافت‌های بیش‌تر کار کنند؛ اما سرعت WiMAX از WiFi بسیار بالاتر است. در مناطقی که دسترسی به زیرساخت‌های سیمی بسیار سخت است، وایمکس می‌تواند خدمات اینترنتی را ارائه دهد. همچنین امکان غلبه بر محدودیت‌های فیزیکی زیرساخت‌های سیم‌کشی سنتی را دارد. یک برج WiMAX و یک گیرنده WiMAX دو مؤلفه اصلی این سرویس هستند.

WiMAX

پهنای باند اختصاصی

این سرویس به صورت اختصاصی یا point to point در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به این معنی که یک رادیو به سمت پاپ‌سایت در ازای هر مشترک قرار دارد که به طور اختصاصی برای هرکدام، فرکانس ارسال می‌شود. این سرویس در تمامی ساعات شبانه‌روز کیفیت و سرعت تضمین شده‌ای دارد. این سرویس به دلیل نامحدود بودن اینترنت و اختصاصی بود آن، برای انجام امور ارتباطی سازمان‌ها و کسب‌وکارها، مناسب است. شرکت‌های دارای پروانه FCP و SERVCO این سرویس را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

اینترنت پرسرعت فیبر نوری

اینترنت TD-LTE

سرویس Time Division Duplexing – Long Term Evolution یا TDD-LTE یک سرویس بی‌سیم ثابت است که شرکت‌های دارنده‌ی پروانه‌ی FWA به کاربران ارائه می‌دهند. برای استفاده از سرویس TD-LTE نیاز به سیم‌کارت و مودم مخصوص است. سیم‌کارتی که درون مودم قرار می‌گیرد صرفاً برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می‌شود و امکان ارسال پیامک یا برقراری تماس را ندارد. با این حال این سرویس برخلاف ADSL نیاز به خط تلفن یا قرار گرفتن در جای ثابت را ندارد.

مزایای استفاده از TD-LTE:

  • انتقال داده با ظرفیت بالا
  • کاهش هزینه نصب و پیاده‌سازی
  • اختصاص دادن و بهره‌گیری از ظرفیت پویا به جریان‌های Downlink یا Uplink

به جای تقسیم پهنای فرکانسی در این تکنولوژی، در بازه‌های زمانی متفاوت، ارسال و دریافت بر روی یک پهنای باند فرکانسی انجام می‌شود. به همین جهت می‌توان برای دریافت یا ارسال اطلاعات از کل پهنای باند استفاده کرد و سرعت آن را افزایش داد.

TD-LTE

اینترنت FTTH

Fiber to the Home یا همان FTTH برای دسترسی به اینترنت پرسرعت، از فیبر نوری استفاده می‎کند. به این صورت که برای استفاده مشترکین از این سرویس اینترنتی، فیبر نوری از یک دفتر مرکزی به محل مشترکین کشیده می‌شود. در فناوری FTTH تمام مسیرهای ارتباطی از فیبرهای نوری تشکیل شده است که همین مسئله آن را از سایر سرویس‌ها متمایز می‌کند. سرویس FTTH یا فیبر نوری را می‌توان در چهارچوب مقررات رگلاتوری توسط دارندگان پروانه‌های FTTX و FCP در اختیار مشترکین قرار داد.

FTTH

اینترنت همراه

در حال حاضر ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه، اینترنت مبتنی بر شبکه‌های سلولی (Cellular network) را روی خط تلفن، در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. سرعت بالای این سرویس کاملا قابل مقایسه با انواع دیگر سرویس‌های اینترنتی است. اتصال به اینترنت از طریق این سرویس بدون نیاز به مودم و تجهیزات پیچیده دیگر، انجام می‎شود. اما این سرویس دارای معایبی از قبیل تعرفه بالا، پوشش‌دهی نامناسب در بعضی از نقاط کشور، پشتیبانی نامناسب و تأثیرگذاری شرایط جوی بر این سرویس است. در ایران، اینترنت همراه توسط تکنولوژی 3G، 4G و GPRS به کاربران ارائه داده می‎شود. با استفاده از تکنولوژی 4G می‎توان به راحتی فایل‌های مختلف با حجم بالا را با سرعت بسیار بالا و پایدار، دانلود یا آپلود کرد. در واقع اینترنت 4G سرعت بالاتری نسبت به 3G دارد. در صورتی که تلفن همراه شما از تکنولوژی LTE پشتیبانی کند، می‌توانید با ارتقاء سیم‌کارت خود به 4G از سرعت بالای آن بهره ببرید. لازم است بدانید که بعضی از اپراتورها از نسل جدید اینترنت 4.5G پشتیبانی می‌کنند. سرعت بارگیری این سرویس تا حداکثر 300 مگابایت بر ثانیه است. استفاده از مودم جیبی برای بهره مندی از اینترنت همراه به نفع کاربران است چرا که این مودم ها می توانند سرعت بهتری را در اختیار شما بگذارند.

اینترنت همراه

بهترین اینترنت گیم و اینترنت مورد نیاز برای بازی‌های آنلاین

فرقی نمی‌کند که یک گیمر حرفه‌ای هستید یا فقط اوقات فراغت خود به سراغ بازی می‌روید؛ اما قطعا قسمت بازی‌های آنلاین برای شما هم بسیار جذاب است. در این صورت کیفیت و سرعت اینترنت نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. پیدا کردن سریع ترین اینترنت با کیفیت بالا، بدون قطع شدن یا تأخیر، برای گیمرها بسیار اهمیت دارد. عوامل مؤثر بر کیفیت بازی آنلاین، سرعت آپلود، سرعت دانلود و پینگ‌تایم است. البته دستگاه مورد استفاده برای بازی (PC، لپ‌تاپ، کنسول و…) نیز در تجربه کردن بازی خوب تأثیر‌گذار است.

اینترنت گیم

سرعت دانلود اطلاعات

سرعت انتقال اطلاعات از سرور به کنسول بازی را سرعت دانلود می‌گویند. برای مثال، هنگامی که صفحه اینستاگرام خود را با موبایل چک می‌کنید، مدت زمانی که اطلاعات صفحه اینستاگرام از سرور به موبایل شما ارسال می‌شود، سرعت دانلود می‌نامند. حداقل سرعت دانلود به تعداد افرادی که درحال استفاده از اینترنت هستند بستگی دارد؛ اما به طور کلی 3 مگابایت بر ثانیه است.

سرعت دانلود

سرعت آپلود اطلاعات

به اطلاعات ارسال شده از موبایل یا هر وسیله مورد استفاده دیگر شما به سرور، سرعت آپلود گفته می‌شود. مثلا تصور کنید این‌بار تصویری را در صفحه اینستاگرام می‌خواهید پست کنید. مدت زمانی که صرف ارسال اطلاعات از موبایل شما به سرور اینستاگرام می‌شود را سرعت آپلود می‌گویند. در هنگام بازی به دلیل اینکه دائماً در حال ارسال اطلاعات به سرور بازی هستید، نیاز به بهترین و بالاترین سرعت آپلود دارید. معمولا بهترین اینترنت گیم را باید برای بازی کردن استفاده کنید.

سرعت آپلود

پینگ تایم

زمانی که صرف رفت و برگشت اطلاعات به سرور شود، پینگ (Ping) گفته می‌شود. درواقع نرخ تبادل اطلاعات بین دو سرور، مهم‌تر از سرعت آپلود و سرعت دانلود است. اندازه‌گیری پینگ‌تایم را با میلی ثانیه (ms) انجام می‎دهند. مثلا اگر مقدار پینگ‌تایم بیش‌تر باشد، بازی کند می‎شود. در برخی موارد ممکن است سرعت اینترنت بالا باشد اما به علت تأخیر در سرور، سرعت بازی کم می‌شود و برعکس، که برای تجربه یک بازی خوب، بهتر است این مدت زمان کم‌تر و منظم‌تر باشد. کم‌ترین و بهترین زمان تأخیر که همیشه نمی‌توان به آن رسید، 100 میلی‎ثانیه است. مقدار بیش از 150 میلی‌ثانیه نشان‌دهنده تأخیر زیاد یا Lag است. با این‌که پینگ‌تایم پایین یک مزیت است اما رابطه مستقیمی با فاصله دارد. در نظر داشته باشید که تجهیزات نامناسب باعث افزایش پینگ‌تایم می‌شود؛ پس نمی‌توان با خرید آن‌ها پینگ را کاهش داد. مثلا اگر از مودم نامرغوب به طور همزمان با شخص دیگری استفاده کنید و به وای‌فای وصل شوید، پینگ به شدت بالا می‌رود. می‌توانید به سایت speedtest.net برای اندازه‌گیری پینگ مراجعه کنید و بعد از ورود گزینه GO را انتخاب کنید. اگر مقدار پینگ نمایش داده شده بیشتر از 20 باشد به سرعت فوق‌العاده‌ای برای بازی آنلاین می‌رسید.

پینگ تایم

چگونه سرعت اینترنت را برای بازی آنلاین، بالا ببریم؟

تأخیر در سرعت، کمبود پهنای باند و… مشکلاتی است که با وجود تهیه سریع ترین اینترنت ، همچنان با آن مواجه هستیم. در ادامه چند راه‌حل برای بهبود سرعت اینترنت هنگام بازی آنلاین را بررسی می‌کنیم.

  • قطع اتصال تمامی دستگاه‌ها به جز کنسول بازی
  • اتصال با کابل در صورت امکان
  • کاهش فاصله روتر و کنسول در صورت استفاده از اتصال بی‌سیم
  • تعویض یا آپدیت مودم یا روتر در صورت استفاده بیش از 5 سال

بهترین اینترنت ایران با مودم های نزتک

بهترین اینترنت ایران را می توانید با بهترین مودم نزتک تجربه کنید. این محصولات با گارانتی 3 ساله شرکت هایپرسل و پشتیبانی از تمام اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل، می توانند بهترین انتخاب شما برای اتصال به اینترنت پر سرعت باشند. گارانتی هایپرسل این تضمین را به شما می دهد که با استفاده از این مودم های همراه و با کیفیت، در هر نقطه از کشور، بهترین اینترنت ایران را در اختیار داشته باشید.

در آخر

اکنون که در این مقاله با سرویس‌های مختلف و ویژگی های سریع ترین اینترنت آشنا شدید، می‌توانید به راحتی سرویس اینترنتی مناسب خود را پیدا کرده و از آن استفاده کنید. ما در این مطلب سعی کردیم انواع مختلف سرویس‌های اینترنتی و کاربردهای مختلف آن‌ها و همچنین قابلیت‌های مختلف آن‌ها را برای شما بررسی کنیم. اکنون که با معایب و مزایای هرکدام از آن‌ها آشنا شدید، امیدواریم بهترین اینترنت را برای خود انتخاب کرده و از آن لذت ببرید.

سوالات متداول

پر سرعت ترین اینترنت همراه ایران کدام اینترنت است؟
برای این که بتوانید پر سرعت‌ترین اینترنت همراه ایران را مورد استفاده قرار دهید، باید به چند نکته توجه داشته باشید. اینترنت مد نظر شما باید بر شبکه‌های اینترنتی نسل چهارم تکیه کرده باشد، پوشش دهی بالایی داشته باشد و از قدرت سیگنالی مطلوبی برخوردار باشد. در این صورت بهترین اینترنت برای گوشی‌های موبایل خواهد بود.
کدام اینترنت خانگی بهتر است؟
مناسبت ترین سرویس برای مصرف کاربران خانگی اینترنت پرسرعت TD-LTE است.

12 thoughts on “پرسرعت‌ترین اینترنت ایران کدام است؟

    1. باسلام
      از شما سپاس گذاریم که مطلب مارو برای خواندن و کسب اطلاعات انتخاب کردید.

  1. سلام خیلی ممنون بابت این مطلب
    به توصیه شما کدام یک از اینها برای بازی بهتر (پینگ پایین)
    بهترینش برای بازی کدوم؟

    1. سلام وقتتون بخیر، مودم 99C به دلیل اینکه باتری قدرتمندی داره و دو سیم کارت هستش، بهترین انتخاب برای گیمینگه، همچنین آنتن‌دهی فوق العاده‌ای داره

  2. سلام ممنون از مطالب مفیدتون
    من به اینترنتی با سرعت بالا نیاز دارم البته برای گیم نیست
    به من وایمکس ایرانسل پیشنهاد دادن –اینترنت TD-LTE– نظر شما چیه؟گزینه سریعتری هم هست؟؟؟منو راهنمایی کنید لطفا

    1. با عرض سلام و تبریک سال نو. من به یک اینترنت همراه بسیار پر سرعت که همه جا ( خیابان و منزل ) بتوانم از آن استفاده کنم نیاز دارم . ممنون می شوم بنده را راهنمایی بفرمایید. با تشکر از شما.

      1. باعرض سلام و تبریک سال نو
        لازم دانستم به خدمتتون عرض کنم که اینترنت tdlte در کنار اینترنت 5g بهترین سرعت هارو دارا هستن.
        که مودمی فعلا با این قابلیت نداریم داخل کشور باید به سراغ مودم td-lteبرید
        فقط مودم های td-lteدر هنگام حرکت 4g متصل میشوند
        میتوانید هم اگر مودم کاملی میخوایید از مودم tdx1000 هایپرسل در زمان عرضه بازار استفاده کنید.
        باتشکر.

  3. سلام بهترین اینترنت برای آپلود و دانلود کدام هست لطفاً راهنمایی کنید هزینه مهم نیست فقط من اینترنتی میخوام که سرعتش بالا باشه

    1. با سلام و احترام حضور شما دوست ارجمند.
      اینترنت پرسرعت بستگی به شهر و منطقه را دارد.

  4. سلام، وقت شما بخیر.

    پیشنهاد شما برای اینترنت با بالاترین کیفیت و‌سرعت‌وبدون‌قطعی درشهر پردیس چیست؟ من تا ماه آینده باید در یک‌ سری کلاسهای آنلاین که در کانادا برگزار میشه شرکت کنم، ممنون‌میشم راهنمایی بکنید

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز
      ببینید از لحاظ مودم فرقی نمیکند بستگی به منطقه ای که شما هستید و انتن دهی آنجا دارد اما پیشنهاد من به شما با بالاترین سرعت مودم جدید GTX1000 هستش که میتوانید از بازار تهیه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هایپرسل، بهترین همراه و پشتیبان شما

برای افرادی که خواهان دستیابی به اینترنتی پایدار، با کیفیت و سرعت بالا هستند، شرکت هایپرسل با مودم‌های برند نزتک، شرکت پیشرو و رهبر تکنولوژیک بازار است. محصولات نزتک به همراه خدمات پس از فروش ایده آل و قیمت مناسب و رقابتی، تجربه منسجم و ‌یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند، با توجه به اثر گذاری محصولات هایپرسل، بر کیفیت زندگی مشتریانش، این شرکت همیشه رویکردی نوآورانه و بر پایه تخصص اتخاذ می‌کند.