مودم های نزتک را از کجا بخریم؟ مودم های نزتک را از کجا بخریم؟

تشخیص کابل شارژر با کیفیت

تاریخ انتشار : 23 آبان 1400
کابل شارژ با کیفیت

موبایل، لپ‌تاپ، تبلت و… جزء جدایی‌ناپذیر زندگی ما هستند. این وسائل مانند سایر تجهیزات الکترونیکی، به منبع تغذیه و وسیله ای برای تغذیه نیاز دارند که آن وسیله در اصطلاح، شارژر نام دارد. آداپتور این وسیله از طریق کابل به موبایل متصل می‌شود. کابل‌های شارژر، در رنگ ها و کیفیت‌های گوناگونی وجود دارند. اما مسئله‌ مهم‌تر این است که کابل‌ها، در معرض آسیب‌های متعددی هستند و معمولا پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، کارایی خود را از دست می‌دهند. به همین علت، باید به دنبال کابلی باشید که از مقاومت کافی برخوردار باشد. امروزه، کابل‌های کنفی طرفداران زیادی پیدا کرده است چرا که مقاومت بالایی دارد. به طور کلی، باید حساسیت بالایی برای خرید آن به خرج دهید. زیرا کابل شارژر مستقیما با باتری در ارتباط است!

پس در ادامه مطلب برای آشنایی با روش های تشخیص مقاوم ترین کابل شارژر با هایپرسل همراه باشید.

کابل شارژر چگونه کار می‌کند؟

شارژر موبایل بر اساس اصل ساده تبدیل AC (جریان متناوب) به DC (جریان مستقیم) کار می‌کند. الکترون‌ها، انرژی الکتریکی مورد نیاز را حمل می‌کنند و در نهایت به باتری می‌رسانند. در حقیقت، شارژر نوعی منبع تغذیه سوئیچینگ است؛ یک ولتاژ و جریان ثابت برای باتری فراهم کرده و انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌ها را تامین می‌کند. امروزه، خروجی 5 ولت دقیقاً مورد نیاز گوشی‌های هوشمند است. البته تبدیل جریان متناوب به مستقیم به طور کامل انجام نمی‌گیرد بلکه تنها قسمتی از آن مبادله می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های کابل شارژ مقاوم

  • جنس و نوع مواد: به طور مثال، کابل‌های روکش‌دار مقاومت بیشتری دارند، به ویژه اگر از کنف‌های سخت استفاده شده باشد. به لطف وجود رشته‌های مسی در کابل‌های با کیفیت، سرعت شارژ افزایش می‌یابد.
  • مقاومت در برابر حرارت: گرمای زیادی که کابل‌های بی کیفیت ایجاد می‌کنند، به ساختار باتری آسیب وارد می‌کند. به همین دلیل یک شارژر مقاوم باید در برابر گرمای بالا مقاوم باشد.
  • جلوگیری از پیچ خوردگی: گره‌خوردن کابل‌ها، کارایی آن‌ها را به شدت کاهش می‌دهد. استفاده از کابل‌های روکش دار چند لایه، یک راه حل موثر محسوب می‌شود.
  • فست شارژر: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کابل شارژ با کیفیت و استاندارد، قابلیت فست شارژ است که در مدت زمان کوتاهی، انرژی مورد نیاز باتری را تامین می‌کند.

کابل شارژ مقاوم

مقاومت شارژر به چه عواملی بستگی دارد؟

کیفیت و مقاومت هر وسیله، به اجزای سازنده آن باز می‌گردد. انواع مختلفی از پلیمرها و مدارهای الکترونیکی در ساخت شارژر دخیل هستند. اکثر کابل‌های شارژ دارای سیمی هستند که با PVC پوشانده شده است. PVC مقاومت مناسبی دارد و می توان به آن اعتماد کرد. البته  امروزه کابل دیتای اصلی اپل و شرکت‌های زیرمجموعه برای تولید سیم‌های لایتنینگ از مواد TPE استفاده می‌کنند. تی پی ای قیمت بالاتری نسبت به مواد PVC دارد و از مقاومت بالاتری برخوردار است. به لطف وجود کابل‌های روکش دار مثل کابل کنفی، دیگر از خرابی و قطع شدن شارژر موبایل خبری نیست! انواع مختلفی از کابل شارژ لایتینگ، میکرو یو اس بی Micro-USBو… در مارک‌های متعدد وجود دارد. اما از مقاوم‌ترین آن ها می‌توان به کابل شارژ INOBEN اشاره کرد.

کابل شارژ آینوبن

شرکت آلمانی آینوبن فعالیت تخصصی خود را در زمینه لوازم جانبی موبایل از سال 2015 آغاز کرد. محصولات این شرکت علاوه بر کیفیت بسیار بالا، از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. تمامی محصولات آینوبن دارای مجوز رسمی (MFI) از شرکت اپل هستند. کیفیت بالای کابل‌های شارژر سبب شده تا در برابر شرایط سخت آب و هوایی مقاوم باشند. شاید شما هم از پیچ خوردن مدام سیم شارژر خود شکایت داشته باشید. اما به دلیل وجود مواد با کیفیت مثل کنف ضخیم در روکش آن‌ها، به هیچ عنوان دچار گره خوردگی نمی‌شوند. اگر به دنبال یک کابل اورجینال و با کیفیت هستید، آینوبن یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هایپرسل، بهترین همراه و پشتیبان شما

برای افرادی که خواهان دستیابی به اینترنتی پایدار، با کیفیت و سرعت بالا هستند، شرکت هایپرسل با مودم‌های برند نزتک، شرکت پیشرو و رهبر تکنولوژیک بازار است. محصولات نزتک به همراه خدمات پس از فروش ایده آل و قیمت مناسب و رقابتی، تجربه منسجم و ‌یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند، با توجه به اثر گذاری محصولات هایپرسل، بر کیفیت زندگی مشتریانش، این شرکت همیشه رویکردی نوآورانه و بر پایه تخصص اتخاذ می‌کند.