مودم های نزتک را از کجا بخریم؟ مودم های نزتک را از کجا بخریم؟

محافظت از حریم شخصی با گلس پرایوسی

تاریخ انتشار : 13 آبان 1400
گلس پرایوسی

امنیت داده‌ها و اطلاعات برای هر کسب‌و‌کاری اولویت دارد. نه تنها کسب‌و‌کار، بلکه حریم شخصی ما در هر نقطه‌ای ممکن است مورد تهدید قرار بگیرد. به عنوان مثال، حتما شما هم در اتوبوس یا مترو احساس کرده‌اید که فرد کناری، در حال مشاهده صفحه موبایل شماست! چنین تجربیاتی برای همه ما آشنا هستند. چه فایده‌ای دارد که از رمزهای پیچیده استفاده کنید! اگر غریبه ای پشت سر یا کنار شما نشسته باشد، به راحتی بر صفحه نمایش موبایل یا لپ‌تاپ اشراف خواهد داشت. به چنین حالتی، هک بصری یا Visual hacking گفته می‌شود. البته هک بصری در مقایسه با بدافزارها، باج افزارها یا سایر تهدیدات پیشرفته، سطح بسیار پایینی دارد، اما با این حال، عواقب آن می‌تواند به همان اندازه مضر باشد. با استفاده از گلس پرایوسی به راحتی می‌توانید تهدیدهای امنیتی را از بین ببرید. در ادامه با جزئیات این ابزار امنیتی آشنا می‌شویم. در ادامه با هایپرسل همراه باشید.

هک بصری، ساده و موثر!

جالب است بدانید اکثریت قریب به اتفاق هک‌های بصری موفقیت‌آمیز هستند. آزمایش جهانیVisual hacking  در سال 2016، که توسط موسسه Ponemon در ایالات متحده انجام و به وسیله کمپانی تری‌ام حمایت گردید، نشان داد که اطلاعات حساس در 91 درصد از حمله‌های بصری، ضبط می‌شوند! کشورهای چین، فرانسه، آلمان، هند، ژاپن، کره جنوبی و بریتانیا در این پروژه مشارکت داشتند. نتایج نشان داد که سازمان‌ها باید در مورد حفاظت از داده‌های نمایش داده‌شده بر روی مانیتور، تدابیر امنیتی بیشتری را ایجاد کنند. در این آزمایش، یک کارمند موقت با عنوان «کلاه سفید» وارد دفاتر اداری می‌شد و با استفاده از سه روش، اطلاعات محرمانه را سرقت می‌کرد:

  • قدم‌زدن در دفتر برای یافتن اطلاعات و مشاهده صفحه نمایش مانیتور کامپیوتر و دستگاه‌های کپی
  • برداشتن پوشه‌هایی که بر روی میز رها شده بودند.
  • استفاده از تلفن‌همراه برای عکس‌برداری از اطلاعات محرمانه نمایش داده شده بر روی مانیتور

اما نتایج تحقیقات بسیار تعجب برانگیز بود! 91 درصد از حملات، با موفقیت انجام شد. مورد جالب‌تر اینکه 68 درصد از پرسنل دفتر حتی پس از مشاهده رفتار غیرمعمول یا مشکوک، هکر را مورد سوال قرار ندادند! 52 درصد از اطلاعات حساس به صورت بصری از صفحه نمایش رایانه و موبایل کارکنان هک شد. تمامی این اعداد و ارقام عجیب نشان می‌دهد که استفاده از گلس پرایوسی نه تنها مفید، بلکه ضروری است!

حریم شخصی

گلس حریم شخصی چیست؟

در مرحله اول باید بگوییم که گلس حریم شخصی کارایی گلس‌های معمولی را دارد؛ گلس پرایوسی نیز از صفحه نمایش شما در برابر سایش، پارگی و شکستگی محافظت می‌کند. با این تفاوت که به دلیل ویژگی‌های خاص ساختاری ویژه، صفحه نمایش موبایل یا لپ تاپ شما را از دید سایر افراد پنهان می‌کند. این گلاس‌ها از نظر اینکه از شیشه سکوریت ساخته شده یا دارای روکش پلی استر است، بسیار شبیه به یک صفحه محافظ معمولی عمل می‌کند. تفاوت در یک لایه اضافی فیلتر است که سبب محدود شدن زاویه دید سایر تماشاگران خواهد شد. به این‌ترتیب هیچ‌کس دیگری جز شما نمی‌تواند آنچه را که روی صفحه موبایل است ببیند.

نحوه نصب

نصب گلس‌های نمایشگر، راحت‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. اما بهتر است کار را به کاردان بسپارید! روش‌های مختلفی برای نصب این وسیله کاربردی وجود دارد. برخی از آن‌ها مغناطیسی هستند و به راحتی جدا یا وصل می‌شوند. اما اکثریت آن‌ها مشابه گلس معمولی بر روی موبایل قرار می‌گیرند. ابتدا مانیتور را با یک دستمال میکروفایبر و مقدار کمی آب و صابون تمیز می‌کنند تا گرد‌و‌غبار به طور کامل زدوده شود. سپس محافظ را در بالای صفحه قرار می‌دهند. به محل قرار گیری گلس خیلی دقت کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که محافظ به صورت صاف روی صفحه اعمال می‌شود. در این صورت، هیچ حبابی ایجاد نخواهد شد. حباب‌ها، آسیب زیادی به صفحه نمایش موبایل یا لپ تاپ وارد می‌کنند. سپس به آرامی گلس پرایوسی را بر روی موبایل فیکس کنید. در این صورت هم اطلاعات شخصی شما محفوظ می‌ماند و هم آسیبی به موبایلتان وارد نمی‌شود.

گلس حریم شخصی

در خرید گلس به چه نکاتی دقت کنیم؟

با قدم‌زدن در بازار موبایل، انواع مختلفی از گلس‌های موبایل و لپ تاپ را مشاهده می‌کنید. هر یک از این محافظ‌ها، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. اما اگر به دنبال خرید گلس حریم شخصی هستید، لازم است موارد متعددی را در نظر بگیرید. فناوری میکرو‌لوور (MICROLOUVER) یکی از ویژگی‌های الزامی در گلس‌های ضد جاسوسی است. این فناوری سبب می‌شود که اطلاعات تلفن همراه تنها در جلوی صفحه (و محدوده 60 درجه طرفین) قابل مشاهده باشد. بقیه افرادی که در کنار شما نشسته‌اند، صفحه موبایل شما را سیاه می‌بینند! چنین حالتی در اصل به پلاریزه‌بودن گلس اشاره می‌کند؛ ویژگی که اجازه می‌دهد نور در یک جهت (نه به طرفین) منعکس شود.

یکی دیگر از خصوصیات این دسته از گلس‌ها، پرایوسی دو یا چهار طرفه است. در صورت انتخاب پرایوسی دو‌طرفه، صفحه نمایش شما از سمت راست و چپ حالت امنیتی خواهد داشت در حالی که اطلاعات شما از سمت بالا یا پایین قابل مشاهده هستند. اگر به دنبال یک گلس حریم شخصی تمام عیار هستید، حتما پرایوسی چهار طرفه را انتخاب کنید! در انتخاب زاویه دید دقت کنید. وقتی صحبت از حریم خصوصی به میان می‌آید، بهترین محافظ‌های صفحه نمایش، محافظ‌هایی هستند که زاویه دید کمتری ایجاد کنند. زاویه بیشتر از 60 درجه، عملکرد گلس را زیر سوال می برد.

مزایا

در عصر حاضر، اکثریت انسان‌ها از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند. طبیعتا اطلاعات شخصی مهمی در این وسیله قرار دارد. در نتیجه، حفظ حریم و اطلاعات خصوصی در اولویت قرار می‌گیرد. استفاده از گلس‌های حریم شخصی، مزایا و معایب زیادی به همراه دارد که در ادامه به آن ها می‌پردازیم.

  • مهم‌ترین مزیت گلس‌های ضد جاسوسی، حراست از حریم شخصی است. امروزه، با وجود شبکه‌های اجتماعی مختلف، امکان سوء استفاده از اطلاعات‌خصوصی افزایش پیدا کرده است. اما گلس‌های پرایوسی، امکان سرقت اطلاعات (هک بصری) را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.
  • تنها مزیت این دسته از گلس ها، حفاظت از اطلاعات نیست! محافظ های صفحه، موبایل را در برابر خط و خش و آسیب دیدگی مقاوم می کنند. در واقع شما با یک تیر، دو نشان می‌زنید!
  • همه ما از موبایل خود در تخت خواب استفاده می‌کنیم، گاهی برای چک کردن شبکه های اجتماعی و برخی اوقات برای گوش کردن به پادکست یا موسیقی. اما ممکن است نور صفحه، به چشم‌های ما فشار وارد کند. گلس های پرایوسی با تاریک‌کردن نمایشگر، شرایط مناسبی را برای ما فراهم می‌کنند. البته این مزیت در برخی از مواقع به عیب تبدیل می شود!
  • برخی از گلس ها می‌توانند نور خروجی از موبایل را فیلتر کنند. در نتیجه، آسیب زیادی به چشم وارد نمی‌شود و صفحه نمایش موبایل واضح تر به نظر می‌رسد.

معایب

  • همانطور که گفتیم، گلس های پرایوسی صفحه نمایش را تاریک می‌کنند. این مورد ممکن است کار با موبایل را اندکی سخت کند. البته از نظر امنیتی یک مزیت بزرگ محسوب می شود. به هر حال اگر در محیط‌های سرباز کار می‌کنید، این دسته از گلس‌ها ممکن است مناسب نباشند چون نور بیشتری را منعکس می‌کنند.
  • اگر از گلس بی‌کیفیت استفاده می‌کنید، توقع نداشته باشید که تمامی اطلاعات شما به صورت کامل محفوظ بماند! حتی در این صورت نیز به راحتی می‌توان صفحه نمایش موبایل را از جهات مختلف بررسی کرد. پس حتما از گلس‌های خوب و درجه یک استفاده کنید تا به ساختار LCD موبایل نیز آسیبی وارد نشود.
  • برخی از گلس‌ها حدود 0.25 میلی‌متر ضخامت دارند. این ضخامت نسبتا زیاد، ممکن است حساسیت تاچ (لمس) موبایل شما را کاهش دهد.

گلس

مواد مورد استفاده در گلس های تلفن همراه

  • PET: مخفف پلی اتیلن ترفتالات، نوعی پلاستیک متعلق به خانواده پلی‌استر است. آنها دارای یک چسب سیلیکونی هستند تا به درستی به صفحه نمایش بچسبند. صفحه نمایش PET به سطوح منحنی نمی چسبد. کاربرد اصلی آنها، محافظت از صفحه نمایش در برابر خراش، چربی یا حفظ حریم خصوصی است. بزرگترین نقطه ضعف PET این است که حداقل مقاومت را در برابر ضربه ارائه می‌دهند. اگر موبایل یا تبلت به زمین برخورد کند، به احتمال زیاد گلس شما می شکند.
  • TPU: پلی یورتان ترموپلاستیک دارای خاصیت ارتجاعی و محافظت در برابر خراشیدگی و چربی است. TPU از PET مقاوم تر است و می‌تواند ضربه‌های قوی‌تری را تحمل کند. انواع مختلفی از محافظ‌های TPU وجود دارد. مهم‌ترین مزیت پلی یورتان ترموپلاستیک این است که خورد نمی‌شود!
  • سکوریت: این محافظ بیشترین مقاومت را در بین موارد بیان شده دارد. شیشه سکوریت به دلیل ماهیت فرآیند تولید برای هر اندازه یا فرمت صفحه نمایش در دسترس نیست. سکوریت قیمت بالاتری نسبت به سایر موارد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هایپرسل، بهترین همراه و پشتیبان شما

برای افرادی که خواهان دستیابی به اینترنتی پایدار، با کیفیت و سرعت بالا هستند، شرکت هایپرسل با مودم‌های برند نزتک، شرکت پیشرو و رهبر تکنولوژیک بازار است. محصولات نزتک به همراه خدمات پس از فروش ایده آل و قیمت مناسب و رقابتی، تجربه منسجم و ‌یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند، با توجه به اثر گذاری محصولات هایپرسل، بر کیفیت زندگی مشتریانش، این شرکت همیشه رویکردی نوآورانه و بر پایه تخصص اتخاذ می‌کند.