مودم های نزتک را از کجا بخریم؟ مودم های نزتک را از کجا بخریم؟

آشنایی با دلایل اهمیت مودم سیمکارتی

تاریخ انتشار : 30 فروردین 1401
مودم سیمکارتی

قرن جدید پیش روی ماست و با این وجود بسیاری از افراد متوجه اهمیت خرید مودم سیم کارتی نیستند. احتمالا 98 درصد افراد این جمله را زیاد شنیده‌اند یا به آن باور دارند:

-با وجود تلفن همراه هوشمند و اینترنت دیتا، مودم همراه به چه دردی می‌خورد؟

در این مطلب از هایپرسل برای آشنایی با دلایل اهمیت مودم سیمکارت خور همراه ما باشید.

تفاوت مودم همراه با اینترنت دیتای موبایل

ممکن است در نگاه اول حق با شما باشد و مودم همراه سیمکارت خور هیچ تفاوتی با دیتای موبایل نداشته باشد و حتی دیتای موبایل انتخاب بهتری باشد، اما لازم است بدانید کاربران حرفه‌ای اینترنت که دائما برای اتصال دستگاه‌های مختلف خود به اینترنت، از هات اسپات تلفن همراه استفاده می‌کنند، به یک مودم همراه خوب نیاز دارند. از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های مودم همراه و دیتای موبایل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • آنتن دهی قوی‌تر
  • اتصال پایدارتر ( عدم قطعی اینترنت هنگام برقراری تماس )
  • پوشش‌دهی وسیع‌تر

همچنین استفاده مداوم از هات اسپات و دیتای موبایل، معایبی دارد که نمی‌توان آن ها را نادیده گرفت:

  • آسیب‌رسانی به باتری تلفن هوشمند
  • مصرف بیش از حد باتری موبایل
  • داغ شدن گوشی در نتیجه مصرف بسیار
  • و …

به همین دلیل بهتر است از تلفن همراه خود تنها به عنوان یک تلفن همراه هوشمند استفاده نمایید و ایجاد اتصال پایدار به اینترنت پرسرعت را به گجت‌های هوشمند طراحی شده برای این کار، بسپارید.

اینترنت موبایل

دلایل اهمیت مودم سیمکارتی

احتمالا شما هم برای منزل و محل کار خود از سرویس‌های مختلف اینترنت استفاده می‌کنید. ممکن است مودم‌های مورد استفاده شما در محل کار یا منزل، از سرعت‌های مناسبی نیز بهره‌مند باشد. اما تکلیف اینترنت پرسرعت شما برای رفت و آمدهای روزمره چه می‌شود؟

مودم‌های سیم کارت خور بهترین انتخاب برای رفت و آمدهای درون شهری و برون شهری شما هستند. اگر مدل زندگی شما ایجاب می‌کند در طول روز مصرف اینترنت بالایی داشته باشید و دائما اینترنت دیتای موبایل خود را با لپ تاپ، تبلت و دیگر وسایل هوشمند خود به اشتراک بگذارید، بهتر است هر چه سریع‌تر برای تهیه یک مودم همراه جمع و جور اقدام کنید. برای خرید مودم همراه سیمکارتی بهتر است با مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه آشنا شوید، پس در ادامه همراه ما باشید.

مودم سیمکارتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مودم‌های متنوع از برندهای متفاوتی در بازار تجهیزات شبکه موجود است؛ اما کدام مودم برای شما بهترین کارایی را به همراه دارد؟

سرعت اینترنت

مودم سیمکارت خور باید آنلاک باشد

یک مودم سیمکارت خور آنلاک به شما این اطمینان را می‌دهد که در هر نقطه از کشور، از اینترنت اپراتوری استفاده کنید که بهترین آنتن‌دهی را در آن نقطه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به عنوان مثال ممکن است در محل کار شما اپراتور همراه اول آنتن دهی مناسبی داشته باشد، اما در نقطه دیگری از شهر، آنتن‌دهی اپراتور رایتل مناسب‎تر باشد، با یک مودم همراه انلاک می‌توانید در هر نقطه از سیمکارت مربوطه استفاده کنید و تنها به یک اپراتور محدود نباشید.

به ظرفیت باتری مودم توجه کنید

مهم‌ترین قابلیت یک مودم همراه، میزان همراهی محصول با کاربر است. بهتر است از یک مودم همراه با باتری قدرتمند استفاده کنید تا در طول روز درگیر شارژ کردن مودم سیمکارتی خود نباشید. البته این میزان ظرفیت باتری به میزان فعالیت روزانه شما نیز بستگی دارد.

قابلیت اتصال به اینترنت از طریق LAN فراموش نشود

اتصال به اینترنت از طریق LAN یک اتصال پایدار و قدرتمند است. اگر بخش مهمی از کارهای روزمره شما از طریق لپ تاپ صورت می‌گیرد، از یک مودم همراه دارای قابلیت اتصال به اینترنت از طریق LAN استفاده نمایید.

اینترنت lan

محدودیت سرعت آپلود و دانلود

بگذارید خیال‌تان را از این بابت راحت کنیم، با وجود مشکلات بسیاری که گریبان‌گیر اینترنت کاربران ایرانی است، باز هم در بسیاری از نقاط کشور سرعت دانلود بیشتر از 40 مگابیت بر ثانیه را می‌توان از اپراتورهای مختلف دریافت کرد، پس یک مودم همراه پرظرفیت انتخاب کنید و خود را از این نعمت شانسی محروم نکنید.

صفحه نمایش کاربر را از وضعیت اینترنت مطلع می‌سازد

برای خرید مودم همراه سیمکارت خور به بهره مندی محصول از صفحه نمایش یا نشانگرهای LED توجه نمایید. صفحه نمایش برای تجربه کاربری بهتر در طراحی محصولات قرار می‌گیرد و پرداخت هزینه بالاتر برای خرید یک مودم دارای صفحه نمایش، ارزشش را دارد. برای اطلاع از وضعیت باتری، اینترنت، آنتن‌دهی و … این صفحه نمایش اطلاع رسان شما خواهد بود.

مودم همراه شما از چند اتصال پشتیبانی می‌کند؟

مسئله این نیست که شما قرار است از یک مودم به تنهایی استفاده کنید یا بین چند نفر به اشتراک بگذارید، مودم های همراه با قابلیت اتصال ده کاربر به صورت هم زمان و بدون افت کیفیت، به شما این اطمینان را می‌دهند که از قدرت اتصال بالایی بهره‌مند هستید. از این موضوع سرسری عبور نکنید و با دقت تمام ویژگی‌های مودم مد نظر خود را بررسی نمایید.

اهمیت مودم

قابلیت پشتیبانی از SMS (پیام کوتاه)

پشتیبانی از پیام کوتاه یکی از شیرین‌ترین و ضروری‌ترین ویژگی‌های مودم های همراه به شمار می‌رود. برای اطلاع از وضعیت بسته‌های اینترنت فعال شما و همچنین اطلاع از شرایط سیمکارت مورد استفاده دستگاه، بهتر است از یک محصول با قابلیت پشتیبانی از پیام کوتاه استفاده کنید. در صورتی که مودم شما از قابلیت ارسال و دریافت SMS بهره مند باشد، از طریق پنل تنظیمات مودم می‌توانید برای خرید بسته جدید اقدام نمایید و از پایان بسته اینترنت خود مطلع شوید.

هر چه سبک تر، بهتر

وزن مودم همراه و ابعاد آن را به دقت آنالیز کنید. مودم همراه باید سبک باشد، در صورت اضافه وزن و ایجاد مزاحمت هنگام حمل، آن مودم درواقع یک بار اضافه است. مودم های سیمکارت خور باید به گونه‌ای باشند که بهترین سرعت اینترنت را در اختیار کاربر بگذارند و وزنی کم‌تر از تلفن همراه شما داشته باشند. یک مودم جیبی استاندار باید وزنی معادل 100 الی 200 گرم داشته باشد تا هنگام حمل و نقل هیچ آسیبی به کاربر نرساند.

گارانتی معتبر ضامن خرید شما خواهد بود

به هیچ عنوان گجت‌های هوشمند را بدون گارانتی و ضمانت خریداری نکنید. یک محصول پیشرفته مثل یک هندوانه سر بسته است و ممکن است با هر مشکلی مواجه شود. بهترین اطمینان برای خرید محصولات پیشرفته و گران قیمت، بهره مندی از گارانتی و ضمانت معتبر است.

بهره مندی از قابلیت پاوربانک بودن

پاوبانک نیر مانند مودم همراه از جمله گجت‌های کاربردی و بسیار محبوب به شمار می‌رود. در صورتی که شما به هر دو این محصولات نیاز دارید، بهتر است ترکیبی از هر دو آن ها را در قالب یک محصول خریداری نمایید. مودم همراه پاوربانک به شما این امکان را می‌دهد که صرفه جویی فوق العاده‌ای در هزینه و انرژی خود تجربه نمایید. اگر شما هم از آن دسته کاربران هستید که از تلفن همراه، لپ تاپ، تبلت، ساعت هوشمند و … به صورت هم زمان استفاده می‌کنید، مودم همراه پاوربانکی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

در نهایت چرا مودم سیمکارت خور اهمیت دارد؟

زیرا دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، هر روز یک قدم به آینده هوشمند خود نزدیک‌تر می شود و در این میان، اینترنت مهم ترین دسترسی شما به اطلاعات جهانی است. برای وقت و اطلاعات خود ارزش قائل شوید و بهترین گجت‌های هوشمند را در اختیار خود قرار دهید.

سوالات متداول

مودم سیم کارتی بهتر است یا تلفن ثابت؟
اگر به‌دنبال سرویسی برای برای فضای خانه و اشتراک‌گذاری اینترنت در محل کار هستید، مودم ثابت انتخاب مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای شما خواهد بود. اما اگر استفاده شما از اینترنت محدود به مکان خاصی نیست، مودم همراه برای شما مناسبه، البته باید درنظر داشته باشید که این دسته از اینترنت‌های همراه، نسبت به اینترنت گوشی موبایل از سرعت و پایداری بیشتری بهره‌مند هستند.
اینترنت موبایل بهتر است یا مودم جیبی؟
مودم همراه ویژگی های ممتازی دارد از جمله:پشتیبانی همزمان از چندین کاربر ،برخورداری از آخرین نسل فناوری اینترنت همراه ،جلوگیری از آسیب به باتری گوشی، حمل و نقل آسان
تفاوت مودم جیبی با اینترنت گوشی؟
آنتن دهی قوی‌تر، اتصال پایدارتر ( عدم قطعی اینترنت هنگام برقراری تماس )، پوشش‌دهی وسیع‌تر معایب دیتای موبایل: آسیب‌رسانی به باتری تلفن هوشمند، مصرف بیش از حد باتری موبایل، داغ شدن گوشی در نتیجه مصرف بسیار

One thought on “آشنایی با دلایل اهمیت مودم سیمکارتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هایپرسل، بهترین همراه و پشتیبان شما

برای افرادی که خواهان دستیابی به اینترنتی پایدار، با کیفیت و سرعت بالا هستند، شرکت هایپرسل با مودم‌های برند نزتک، شرکت پیشرو و رهبر تکنولوژیک بازار است. محصولات نزتک به همراه خدمات پس از فروش ایده آل و قیمت مناسب و رقابتی، تجربه منسجم و ‌یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند، با توجه به اثر گذاری محصولات هایپرسل، بر کیفیت زندگی مشتریانش، این شرکت همیشه رویکردی نوآورانه و بر پایه تخصص اتخاذ می‌کند.

preloader