مودم های نزتک را از کجا بخریم؟ مودم های نزتک را از کجا بخریم؟

گوگل لنز و قابلیت های شگفت انگیز آن

تاریخ انتشار : 2 شهریور 1400
گوگل لنز

در ماه اکتبر سال 2017 از اپلیکیشن گوگل لنز رونمایی شد. گوگل لنز دقیقا همان اپلیکیشن قدرتمند جستجوی تصاویری است که نام آن را بسیار شنیده اید، اما بعید می دانم تا به حال آن طور که باید، از آن استفاده کرده باشید. اپلیکیشن Google Lens قادر است ماهیت تمام اشیا موجود در دنیای واقعی را تشخیص دهد و اطلاعات مورد نیاز درباره آن شی را در اختیار کاربران قرار دهد. اگر بخواهیم کاربرد استفاده از این اپلیکیشن را به صورت ساده تری برای شما بیان کنیم، بهتر است این طور بدانید که گوگل از دریچه لنز خود قادر است دنیای واقعی شما را درک کند و هر آنچه می خواهید در اختیارتان بگذارد. شاید بتوان کاربری این دستگاه را پلی میان دنیای وب و دنیای واقعی دانست. گوگل لنز در ابتدای فعالیت خود تنها مخصوص به گوشی های پیکسل متعلق به گوگل بود اما با گذشت مدت زمانی، امکان استفاده از این اپلیکیشن در اختیار دیگر موبایل ها نیز قرار داده شد. در این مطلب قصد داریم شما را با چند قابلت شگفت انگیز گوگل لنز آشنا کنیم پس تا انتهای این مطلب با هایپرسل همراه باشید.

کپی کردن متن از داخل عکس

قطعا برای شما هم پیش آمده است که متنی از یک تصویر یا اسکرین شات را نیاز داشته باشید. در چنین مواقعی قطعا مجبور خواهید بود که آن تکه را به سختی و با صرف زمان بسیاری، تایپ کنید. اما گوگل لنز به سادگی این مسئولیت را به عهده می گیرد. کافی ست در این اپلیکیشن وارد بخش text شوید و با نگه داشتن دوربین مقابل صفحه مورد نظر، تمام نوشته های آن را به هر زبانی که هست، به صورت متن در آورید. حالا وقت آن رسیده است که قسمت مورد نظر خود را از متن انتخاب کنید و به سادگی و در مدت زمان کوتاهی، به هدف خود برسید. شاید باورتان نشود اما این قابلیت گوگل لنز می تواند دست خط را نیز تشخیص دهد و آن را نیز به متن تبدیل کند. من اگر جای شما بودم نسخه یک پزشک را به صورت امتحانی مقابل لنز گوگل قرار می دادم تا کمی این اپلیکیشن را به چالش بکشم. البته باید بدانید که قابلیت های خوانایی و تشخیص دست خط این اپلیکیشن در زبان فارسی ضعیف است و دلیل آن نیز ضعیف بودن الگوریتم تشخیص این اپ در این زبان است. به همین دلیل بهتر است که برای امتحان متون فارسی، با یک متن خوش خط اپلیکیشن را به چالش بکشید. البته برای زبان انگلیسی این اپلیکیشن مشکلی ندارد. شاید با خود بگویید که مگر این اتفاق قرار است چند بار در روز و برای چند نفر پیش آید. در این خصوص باید بدانید که این قابلیت گوگل لنز بسیار برای دانشجویان مفید است چرا که می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، متون داخل جزوه های خود را استخراج کنند و مورد استفاده قرار دهند.

کپی کردن متن

امکان تشخیص اماکن و توضیحات مربوط به آن

فکر می کنم که کاربرد این بخش به سادگی قابل درک باشد. به عنوان مثال تصور کنید که در یک مسافرت چند روزه هستید و قصد دارید نام یک سازه عجیب که توجه شما را به خود جلب کرده است را پیدا کنید و اطلاعات بیشتری در ارتباط با آن مکان به دست آورید. با استفاده از این قابلیت گوگل لنز به سادگی می توانید این کار را انجام دهید و عالی ترین مسافرت خود را تجربه کنید.

پیدا کردن مکان

گوگل لنز می داند این غذا چیست و چگونه تهیه می شود؟

اگر نظر من را بخواهید، جذاب ترین قسمت قابلیت های گوگل لنز دقیقا همین بخش است! بخش Dining گوگل لنز که می تواند برای هر کسی جذاب باشد. این بخش از گوگل لنز به شما این امکان را می دهد که با عکس گرفتن از غذای مورد نظر، علاوه بر نام غذا، اطلاعات مربوط به غذا و حتی طرز تهیه آن را در اختیار داشته باشید.

ترجمه روان و لحظه ای متن‌های داخل عکس

همین حالا وارد اپلیکیشن گوگل لنز شوید، خواهید دید که در سمت چپ اپلیکیشن، اولین قسمت مربوط به ترجمه است. با انتخاب این بخش کافی ست که زبان مقصد مد نظر خود را انتخاب نمایید، اپلیکیشن در مدت زمان کوتاه زبان مبدا را تشخیص می دهد. حالا وقت آن است که دوربین گوشی خود را به مترجم خود تبدیل کنید. هر زبانی که قصد ترجمه آن را دارید، کافی ست که لنز دوبین خود را به سمت آن بگیرید و از این اتفاق متحر شوید که اپ به صورت لحظه ای متن مورد نظر را ترجمه می کند. البته لازم است این نکته را بدانید که ترجمه گوگل لنز درست مانند ترجمه گوگل ترنسلیت کاملا دقیق نبوده و نمی تواند ترجمه روان و دقیق مورد نطر را در اختیار شما قرار دهد، اما در فهم موضوع کمک شایانی به شما خواهد کرد.

ترجمه لحظه ای

در انتخاب غذا روی کمک گوگل لنز حساب کنید

اگر قصد امتحان یک رستوران یا کافه را دارید که تا به حال به آن کافه نرفته اید اما تعریف های بی شماری از آن شنیده اید، بدون نگرانی به کافه مد نظر خود بروید، منو را مقابل دوربین گوگل لنز قرار دهید تا این اپلیکیشن، محبوب ترین آیتم های منو را بنا بر امتیاز کاربران به شما پیشنهاد دهد. همچنین می توانید نقد مشتریان را نیز درباره آیتم های نامناسب منو بخوانید و از مواد تشکیل دهنده غذا نیز به صورت آنلاین، با خبر شوید.

ذخیره اطلاعات تماس پوستر و کارت ویزیت

آیا می دانستید که گوگل لنز قادر است تمام متون دارای ایمیل و شماره تماس را شناسایی کند؟ با اسکن کارت ویزیت می توانید به سادگی اطلاعات کارت را روی موبایل خود به نمایش در آورید. با انتخاب گزینه تماس نیز به سادگی می توانید در همان لحظه که قصد دارید، با شماره تماس روی کارت ویزیت تماس بگیرید. همچنین باید بدانید که به سادگی می توانید اطلاعات ایمیل و آدرس موجود روی پوستر یا کارت ویزیت را ذخیره کنید. حتی نقش مکمل بودن گوگل لنز نیز در این مواقع به کمک شما خواهد آمد و با انتخاب آدرس ثبت شده روی کارت ویزیت یا پوستر، می توانید در همان لحظه مکان مورد نظر را روی نقشه مشاهده کنید. اگر شما هم برای امتحان گوگل لنز دست به کار شده اید، برای ما کامنت بذارید که کدوم قابلیت بیشتر از باقی قابلیت ها شما رو شگفت زده کرد.

اسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هایپرسل، بهترین همراه و پشتیبان شما

برای افرادی که خواهان دستیابی به اینترنتی پایدار، با کیفیت و سرعت بالا هستند، شرکت هایپرسل با مودم‌های برند نزتک، شرکت پیشرو و رهبر تکنولوژیک بازار است. محصولات نزتک به همراه خدمات پس از فروش ایده آل و قیمت مناسب و رقابتی، تجربه منسجم و ‌یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند، با توجه به اثر گذاری محصولات هایپرسل، بر کیفیت زندگی مشتریانش، این شرکت همیشه رویکردی نوآورانه و بر پایه تخصص اتخاذ می‌کند.