مودم های نزتک را از کجا بخریم؟ مودم های نزتک را از کجا بخریم؟

آشنایی با دلایل استفاده از گلس | محافظ صفحه نمایش اجباریست !

تاریخ انتشار : 29 بهمن 1399
گلس

اولین قدام پس از خرید تلفن همراه جدید، تهیه کردن محافظ صفحه نمایش و قاب برای محصول تازه خریداری شده است. اما شما درباره دلایل استفاده از گلس چقدر می دانید؟ چرا باید از محافظ صفحه نمایش استفاده کرد در صورتی که اکثر تلفن‌های همراه مجهز به صفحه‌نمایش‌های ضد خش هستند؟!

اگر قصد دارید با انواع محافظ صفحه نمایش و دلایل استفاده از گلس آشنا شوید، در ادامه مطلب با هایپرسل همراه باشید.

استفاده از گلس؛ اختیاری یا اجباری؟

اگر دلایل استفاده از گلس را بدانید، آن وقت است که متوجه می شوید استفاده از محافظ برای تلفن همراه شما یک مسئله اختیاری نیست بلکه از واجبات است. بسیاری از گوشی های جدید به صورت خودکار دارای محافظ صفحه نمایش است، اما میزان ضربه گیری آن ها شما را از خرید محافظ بی‌نیاز نمی‌کند. ممکن است مقاوت خوبی بر اثر ضربه با زمین داشته باشند، اما ممکن است با چند بار به زمین افتادن، روی گوشی ترک ایجاد شود. برخی گوشی‌های رده بالا حتی با چندبار زمین خوردن آسیبی نمی‌بینند اما همه مردم قادر به خرید گوشی‌های رده بالا نیستند. می‌توان گفت یکی از دلایل استفاده از گلس به صورت اجباری همین مسئله مهم است. لازم است بدانید که با هزینه کردن برای محافظ صفحه نمایش موبایل‌تان در واقع برای خودتان پس انداز کردید. چرا که از هزینه های احتمالی بسیار زیاد برای تعمیر گوشی خود جلوگیری خواهید کرد. از دیگر دلایل استفاده از گلس به خاصیت ضد خط و خش و مقاومت در برابر ضربه می‌توان اشاره کرد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این محصول همراه ما باشید.

محافظ صفحه نمایش در یک نگاه

این محافظ های مخصوص صفحه نمایش با حرارت دیدن و به سرعت خنک شدن مواد اولیه ساخته می‌شوند که این روند ساخت باعث به وجود آمدن یک ساختار جدید می شود. به همین دلیل است که این محصول یک محافظ صفحه نمایش مطمئن برای گوشی شما به شمار می رود. تکنولوژی موجود در گلس‌ها موجب افزایش طول عمر تلفن‌های همراه می‌شود. گلس ها به طور کلی از ضربه خوردن و ایجاد خط و خش روی صفحه نمایش موبایل جلوگیری می‌کنند و همین مسئله یکی دیگر از دلایل استفاده از گلس به شمار می‌رود. مقاوم بودن گلس ها در برابر حرارت بالا، آسیب دیدن گوشی شما را کاهش می‌دهد. با این حساب اگر نمی‌خواهید همیشه نگران موبایل خود باشید بهتر است از یک محافظ صفحه نمایش مناسب استفاده کنید. برای خرید این محصول لازم است اطلاعات کافی درباره دلایل استفاده از گلس داشته باشید تا بهترین محافظ صفحه نمایش را برای تلفن همراه خود انتخاب کنید.

مزیت های استفاده از محافظ مخصوص صفحه نمایش

علاوه بر این که گلس می تواند از شکستگی و خش های احتمالی صفحه نمایش شما جلوگیری کند، مزیت های دیگری نیز برای استفاده از این محصول وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

آینه‌ای بودن

یکی از دلایل استفاده از گلس، آینه مانند بودن آن است. وقتی که صفحه نمایش موبایل شما خاموش است، محافظ روی صفحه نمایش موبایل ظاهر آینه مانندی ایجاد می‌کند که در این صورت می‌توانید از آن به عنوان آینه استفاده کنید و کارایی بالایی برای شما خواهد داشت.

پیشگیری از آسیب های چشمی

یکی دیگر از دلایل استفاده از گلس این است که از تابش زیاد نور نمایشگر جلوگیری می‌کند و مانع خسته شدن چشم در حین استفاده از آن می‎شود. بعضی دیگر از این محافظ ها با استفاده از فیلتر پرتوهای UVB از تابش اشعه UV و آسیب زدن آن به چشم های شما جلوگیری می‌کند.

 صفحه نمایش تمیز

این محصولات تاثیری در وضوح و شفافیت صفحه نمایش موبایل ندارند و به دلیل سطح صاف و براقشان به راحتی و بدون چسبیدن انگشت می‌توانید از تلفن همراه خود استفاده کنید. محافظ صفحه نمایش ساخته شده از روکش لیپوفیک در برابر رد اثر انگشت مقاوم است. این محصولات قابلیت دفع چربی پوست را دارند به همین دلیل همیشه صفحه نمایش شما تمیز و تازه است. همچنین خاک را دفع می‌کنند تا مانع ایجاد گرد و غبار ‌شوند. برخی از محافظ های مخصوص صفحه نمایش آب گریز هستند و مانع ایجاد لکه‌های آب خواهند شد تا در نهایت صفحه نمایش تلفن همراه شما تمیز باقی بماند.

انواع محافظ صفحه نمایش

گلس ها انواع و اقسام مختلفی دارند که هر کدام از مدل ها دارای قابلیت های متفاوتی است. البته در نهایت دلایل استفاده از گلس با هر مدلی، محافظت از صفحه نمایش تلفن همراه است. با این وجود ممکن است بعضی از مدل های این محصولات برای شما کاربردی تر از مدل های دیگر باشد. این تصمیم برای خرید هر کدام از انواع گلس به نوع فعالیت روزانه شما و طرز استفاده تان از تلفن همراه مربوط می شود. برای آشنایی با انواع محافظ صفحه نمایش در ادامه نیز با ما همراه باشید.

گلس شیشه ای

محافظ های مخصوص صفحه نمایش شیشه‌ای به علت ضخامت نسبتا مناسب خود، مقاومت بالایی دارند و از انواع محافظ صفحه نمایش ضد ضربه به شمار می روند. میزان شفافیت و صافی این نوع گلس‌ها باعث حفظ کیفیت صفحه نمایش می‌شود؛ همچنین در ارائه نور و تصویر هیچ مشکلی برای شما وجود نخواهد داشت. گلس شیشه‌ ای به راحتی نصب می‌شود‎‌. اما در کنار تمام این مزایا عده ای از افراد به دلیل ضخامت بالای این مدل گلس نسبت به سایر محافظ های صفحه نمایش، معتقد هستند که از زیبایی کم تری برخوردار است و احتمالا دلایل استفاده از گلس را به طور کامل نمی دانند. با این وجود بهتر است که شما کیفیت را فدای زیبایی و آراستگی نسبی نکنید. گلس های نزتک از جمله گلس های شیشه ای به شمار می روند که شما می توانید برای خرید این محصولات از فروشگاه های اینترنتی معتبر مانند دیجی کالا ، ایمالز و … اقدام نمایید.

گلس پلاستیکی (نانو گلس)

این دسته از محافظ ها نازک تر از نوع شیشه ای است و به همین دلیل تقریبا قابل تشخیص نخواهد بود، همچنین با صفحه نمایش تلفن همراه شما کاملا هم‌خوانی دارند. با توجه به خاصیت انعطاف پذیری این دسته به راحتی می‌توانید برای گوشی‌های دارای لبه منحنی از آن ها استفاده کنید. محافظ صفحه نمایش پلاستیکی به خوبی روی گوشی می‌چسبد اما برای نصب آن باید بسیار دقت کنید. بزرگ ترین ایراد این مدل، کدر بودن آن است که همین دلیل، انتقال نور و رنگ را در آن ضعیف می‌کند.

گلس پرایوسی

گلس پرایوسی یا امنیتی علاوه بر محافظت از صفحه نمایش موبایل از حریم شخصی و اطلاعات شما محافظت می‌کند. تکنولوژی به کار رفته در این مدل باعث می شود صفحه نمایش تلفن همراه شما فقط از زاویه مستقیم و رو به ‌رو قابل مشاهده باشد. در واقع دید از اطراف را محدود می‌کند تا اگر در اتوبوس، مترو یا دیگر وسایل نقلیه عمومی قرار گرفتید، اطرافیان قادر به مشاهده اطلاعات موبایل شما نباشند. با استفاده از این محصول تنها صحنه قابل مشاهده برای اطرافیان شما در مکان های عمومی، یک صفحه کاملا سیاه است. معمولا گلس پرایوسی از دسته گلس های شیشه ای به شمار می رود. حفظ حریم شخصی با استفاده از این محصول یگی دیگر از دلایل استفاده از گلس است که لازم است آن را در نظر بگیرید. برای تهیه گلس پرایوسی نزتک نیز می توانید به فروشگاه های اینترنتی معتبر مانند دیجی کالا ، ایمالز و … مراجعه نمایید.

گلس معمولی

این مدل محافظ صفحه نمایش با انواع مات و براق و با میزان ضخامت مختلف در بازار موجود است. این نوع محافظ ها بیشتر در مقابل خط و خش اثرگذار خواهند بود؛ اما به دلیل سیلیکونی بودن جنس آن‌ها در حالت لمسی صفحه نمایش تلفن همراه تان اختلال ایجاد خواهند کرد.

گلس ضد بازتاب نور

این نوع گلس‌ها از بازتاب نور جلوگیری می‌کنند و با ظاهری مات، مانع از درخشش صفحه نمایش در معرض نور آفتاب می‌شوند. این مدل استفاده از تلفن همراه را برای کاربران در معرض نور زیاد، بسیار راحت می‌کند.

گلس ضد اثر انگشت

اگر از مدام تمیز کردن صفحه نمایش موبایل خسته شده اید، به شما پیشنهاد می کنیم از محافظی با قابلیت ضد اثر انگشت استفاده کنید. این گلس در برابر اثر انگشت مقاوم است و ردی به جا نمی‌گذارد. گلس‌های ضد خش مات علاوه بر خاصیت ضد بازتاب بودن و ضد خش بودن قابلیت ضد اثر انگشت نیز دارند.

گلس ضد آب

در واقع گلس‌های ضد آب چنین خاصیتی ندارند. این مسئله باعث بی دقتی کاربران در هنگام ریختن آب روی صفحه نمایش شده. اما باید بدانید که گلس‌هایی با این اسم خاصیت ضد آب ندارند و حتما باید مراقب نمایشگر موبایل خود باشید.

گلس ضد ضربه

از مهم ترین دلایل استفاده از گلس ، ضد ضربه بودن آن است. با این حال نمی‌توان گفت که این محصولات به طور قطع در مقابل ضربه و شکستگی می توانند مقاوم باشند اما تا حد زیادی مانع از آن خواهند شد. این دسته از محصولات با اینکه چهار لایه هستند، اما ضخامت کمی دارند تا هنگام نصب، باعث تغییر ظاهر نمایشگر تلفن همراه شما نشوند.

حرف D در مشخصات محافظ صفحه نمایش

این حرف در واقع چند بعدی بودن صفحه نمایش موبایل را نشان می‌دهد. هرکدام از انحنا و پیچیدگی‌های موجود در صفحه نمایش موبایل یک بعد حساب می‌شود. تفاوت این نوع گلس‌ها با گلس‌های معمولی در انحنای کنار صفحه نمایش است و در قابلیت آنها تفاوتی نیست. به عنوان مثال گلس گوشی‌های 2D صاف و یک دست خواهد بود، هیچ انحنایی ندارد و تمام صفحه نمایش را پوشش می‌دهد. گلس 2.5D در لبه خود انحنا دارد تا برای گوشی‌های دارای این ظاهر استفاده ‌شود. گلس‌های فول سه بعدی یا 3D کاملا مسطح نیستند و انحنای 45 درجه در لبه آنها مشاهده خواهد شد.

درجه سختی 9H در گلس‌ها به چه معناست؟

مقاومت بالای گلس‌ها از مهم ترین دلایل استفاده از گلس به حساب می‌آید. حرف H درجه سختی محافظ صفحه نمایش را نشان می‌دهد و در گلس‌های امروزی بیشتر دیده می‌شود. به این شکل که هر چه درجه سختی گلس بیشتر باشد  مقاومت بیشتری در مقابل خط و خش خواهد داشت. اما این مسئله معیار مناسبی برای انتخاب گلس نیست. کیفیت یک گلس در کنار مقاومت آن بسیار مهم است. پس هنگام خرید محصولاتی با این مشخصه عجله نکنید

گلس نانو مایع؛ نوع دیگری از محافظ صفحه نمایش

این محصول جدیدا وارد بازار شده است و همانطور که از نامش پیداست به صورت مایع به تمام صفحه نمایش ریخته می‌شود. این نوع گلس ضد ضربه و ضد خش است. گلس نانو مایع به صورت قطره ای روی صفحه نمایش ریخته می‌شود و بعد روی کل سطح آن پخش می‌شود. سپس لازم است تا گوشی درون دستگاه مخصوص قرار بگیرد تا خشک و سفت تر از قبل شود. بعد از این مرحله می‌توان از گوشی استفاده کرد. این نوع محافظ صفحه نمایش مقاومت بالایی دارد. گلس ‌های نانو مایع از ترکیب سیلیکون دی‌اکسید (شیشه) و حلال‌های شیشه تشکیل شده‌اند. با قرار گرفتن این گلس روی یک سطح خشک و خشک شدن آن، ماده اولیه در نهایت سخت‌تر و محکم‌تر از قبل خواهد شد. از دیگر دلایل استفاده از گلس نانو این است که، به نوعی طراحی شده است تا وقتی روی سطح صفحه نمایش قرار می‌گیرد به هیج عنوان قابل تشخیص نباشد و هیچ ضخامتی ایجاد نکند. همچنین به دلیل ضخامت کم آن، باعث تغییر ظاهر گوشی نخواهد شد. به راحتی روی گوشی نصب می‌شود و از نظر لمس مشکلی ایجاد نمی‌کند. از نظر وضوح صفحه و شفافیت آن هم نگران نباشید.

معایب گلس نانو مایع

البته این نوع محصول مثل انواع گلس‌ها معایب و مزایای خود را دارد. گلس نانو مایع را بعد از خشک شدن نمی‌توانید از سطح صفحه نمایش جدا کنید. گفتیم که این گلس صفحه نمایش را در برابر ضربه مقاوم می‌کند و نمی‌شکند اما ممکن است ضربه را به نواحی دیگر گوشی منتقل کند و همین بزرگ ترین ایراد این مدل است.

فناوری گوریلا گلس

این تکنولوژی در گوشی‌‌های مدرن امروزی استفاده می شود. گوریلا گلس یک شیشه سخت و مقاوم در برابر خش است که شما را بی‌نیاز از خرید محافظ صفحه نمایش می‌کند. اما آیا می‌شود به این ادعا اطمینان کرد؟

با وجود فناوری گوریلا گلس موجود بر صفحه نمایش موبایل، حتی با قرار گرفتن در کنار کلیدهای موجود در جیب تان، خط و خشی روی موبایل نمی‌افتد. با این وجود گوریلا گلس در برابر شن و ماسه مقاومتی ندارد. اگر بر حسب اتفاق گوشی شما روی شن یا ماسه کشیده شود منتظر دیدن خطوط روی گوشی باشید. یکی از دلایل استفاده از گلس در گوشی های نسل جدید نیز جلوگیری از همین اتفاق است. با وجود مقاومت بسیار بالای گوریلا گلس امکان شکستن آن نیز با گذشت زمان وجود خواهد داشت پس بهتر است هوشمندانه تصمیم بگیرید.

برند مناسب برای محافظ صفحه نمایش

درست است که برخی برند ها مانند نزتک و … به دلیل سابقه خوب و کیفیت بالای خود حسابی در بازار محبوبیت پیدا کرده اند، اما می‌توان در هر برند دیگری هم برخی محصولات با کیفیت را پیدا کرد که هم باعث رضایت شما شوند و هم از لحاظ قیمتی متناسب با مبلغ مورد نظر شما باشند. بهتر است که با دلایل استفاده از گلس آشنا شوید تا در بازار دنبال محصول با کیفیت بگردید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با انواع محافظ صفحه نمایش آشنا کردیم و به بررسی چند مورد از دلایل استفاده از گلس پرداختیم. حال انتخاب با خودتان است که کدام محافظ صفحه نمایش را انتخاب کنید. توجه داشته باشید قبل از تهیه هر نوع گلس کاملا در مورد آن تحقیق کنید و از کیفیت آن مطمئن شوید، سپس برای خرید اقدام نمایید.

2 thoughts on “آشنایی با دلایل استفاده از گلس | محافظ صفحه نمایش اجباریست !

    1. با سلام به شما دوست عزیز
      خوشحالیم که مطالب برایتان مفید واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هایپرسل، بهترین همراه و پشتیبان شما

برای افرادی که خواهان دستیابی به اینترنتی پایدار، با کیفیت و سرعت بالا هستند، شرکت هایپرسل با مودم‌های برند نزتک، شرکت پیشرو و رهبر تکنولوژیک بازار است. محصولات نزتک به همراه خدمات پس از فروش ایده آل و قیمت مناسب و رقابتی، تجربه منسجم و ‌یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند، با توجه به اثر گذاری محصولات هایپرسل، بر کیفیت زندگی مشتریانش، این شرکت همیشه رویکردی نوآورانه و بر پایه تخصص اتخاذ می‌کند.

preloader