مودم های نزتک را از کجا بخریم؟ مودم های نزتک را از کجا بخریم؟

نکاتی که برای خرید کابل شارژ لازم است بدانید!

تاریخ انتشار : 9 آبان 1400

خرید کابل شارژر یکی از معضل‌هایی است که تمام کاربرانی که از تلفن همراه استفاده می‎کنند، دچار آن می‌شوند. اگر شما به دنبال شارژر اصل باشید و بخواهید دقیقا شارژر گوشی خود را خریداری کنید، ممکن است مجبور باشید ساعت‌ها یا حتی روزها به دنبال بهترین قیمت و بهترین کیفیت برای خرید کابل اصلی باشید. کاربران گوشی آیفون نیز باید بیشترین وقت را برای خرید کابل آیفون اصل بگذارند.

لازم است برای خرید بهترین کابل شارژر و همچنین خرید کابل اصلی، نکات مهمی را بدانید تا بتوانید انتخاب درست و دقیقی داشته باشید. ما در این مطلب سعی بر این داریم که مهم‌ترین نکات را برای خرید کابل شارژر در اختیار شما قرار دهیم تا در هنگام خرید دچار ابهام نشوید. همچنین بتوانید خریدی امن و مطمئن داشته باشید. برای دانستن این نکات بسیار مهم، در این مطلب با هایپرسل همراه شوید.

معیارهای مهم خرید کابل شارژر

خرید بهترین کابل شارژر برای گوشی، اهمیت بسیاری دارد. از این جهت، برای حفاظت از گوشی موبایل خود لازم است که از کابل شارژ باکیفیت استفاده کنید. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که باتری گوشی‌تان به سرعت شارژ خالی کند. در این صورت مجبور به شارژ مجدد گوشی خود ‌می‌شوید که مدت زیادی برای شارژ شدن کامل آن زمان می‌برد. این مشکلات اغلب به دلیل استفاده از کابل شارژ بی‌کیفیت، برای باتری گوشی به وجود می‌آیند. اگر از کابل شارژ باکیفیت و مرغوب استفاده کنید، کمتر با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوید. همچنین اگر ولتاژ و جریان بیشتری از گوشی شما عبور کند یا دچار نوسانات زیادی شود، امکان دارد که برد اصلی یا قسمت پورت گوشی به مرور زمان آسیب ببیند. نکته قابل توجه دیگر این است که، احتمال انفجار گوشی در صورت داغ شدن بیش از حد، وجود دارد. به همین دلیل استفاده از کابل باکیفیت و همچنین خرید کابل اصلی بسیار اهمیت دارد. معمولا برندهای معتبر، کابل‌هایی تولید می‌کنند که دارای چندین گواهی‌ استاندارد هستند. همچنین تمامی خطرات آن‌ها را بررسی می‌کنند و در صورت وجود مشکل در طراحی آن‌ها، مجوز ورود به بازار را به این کابل‌ها نمی‌دهند. گواهی‌های بسیار مهم برای کابل شارژ، CE و RHOS و MFI هستند.

توجه به دوام کابل نیز نکته بسیار مهمی است که هنگام خرید باید به آن دقت کنید. به این دلیل که کابل‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت مطمئناً از عمر کمتری برخوردار هستند؛ اما کابل‌های مرغوب و باکیفیت را به دلیل عمر طولانی‌ که دارند، می‎توانید تا مدت‌های زیادی از آن‌ها با خیال راحت استفاده کنید.

خرید کابل

اصل یا فیک بودن کابل شارژ

خرید کابل اصلی را جدی بگیرید زیرا اولین و مهم‌ترین نکته‌ای است که باید حین خرید کابل شارژر به آن اهمیت دهید. به همین دلیل توجه به اصل یا فیک بودن کابل شارژر بسیار مهم است. برای خرید بهترین کابل شارژر و داشتن خریدی امن، لازم است که روش‌های تشخیص کابل شارژ اصل از فیک را بدانید. توجه داشته باشید که کمپانی‌های تولید کننده لوازم جانبی فیک می‌توانند بدون آن‌که متوجه فیک بودن آن شوید، تمام جزئیات لازم را روی این لوازم اجرا می‌کند. به همین خاطر، بهتر است برای مطمئن شدن از اصل بودن کابل شارژ خود، از فروشگاه‌های لوازم جانبی معتبر خرید کنید. برای خرید کابل اصلی لازم است بدانید که چندین راه تشخیص شارژر اورجینال (اصل) از شارژر فیک وجود دارد. البته ممکن است تشخیص آن به این راحتی‌ها هم نباشد. زیرا همانگونه که گفته شد به دلیل شباهت زیادی که بین این دو نوع وجود دارد، ممکن است متوجه تفاوت‌های آن‌ها نشوید. با این حال چند نکته برای دقت در هنگام خرید به شما خواهیم گفت. در ابتدا لازم است که به نام و برند شرکت سازنده که روی شارژر درج شده است، دقت کنید.

ترفندهای تشخیص شارژر اصل از تقلبی

  1. انتهای پین شارژر را چک کنید که شل نباشد. زیرا شارژرهای فیک به دلیل کیفیت ساخت بسیار پایین، روکش بسیار شلی دارند که با کم‌ترین فشار از هم باز می‎شوند.
  2. پورت USB را با دقت چک کنید تا اگر کوچک‌ترین تفاوتی داشته باشد، متوجه آن شوید.
  3. در هنگام خرید کابل اصلی، استحکام و جنس مواد سازنده شارژر را با دقت بررسی کنید.
  4. جرم شارژرهای اورجینال و فیک با هم تفاوت دارند. معمولاً شارژرهای فیک، باز هم به دلیل کیفیت ساخت پایین، بسیار سبک‌تر از شارژرهای اورجینال هستند.
  5. دقت کنید که ولتاژ درج شده روی شارژر با ولتاژ باتری گوشی حتما یکسان باشد.
  6. هنگام خرید کابل آیفون یا اندروید، به نوشته‌هایی که روی شارژر حک شده‌اند نیز دقت کنید که کاملا واضح باشند.

اندازه طول کابل شارژ

توجه به طول کابل شارژ نیز یکی از نکات مهم برای خرید آن است. معمولا کابل شارژر در سایزهای 0.5 متر، 1 متر، 1.2 متر، 1.5 متر و 2 متری تولید و در بازار عرضه می‌شوند، که شما می‌توانید طبق نیاز خود سایز مورد نظر را خریداری کنید. البته لازم به ذکر است که معمولا کابل‌های خیلی کوتاه، در صورت دور بودن پریز برق از شما، باعث می‌شوند که نتوانید به راحتی با گوشی‌ خود حین شارژ، کار کنید. این نوع کابل‌ها اغلب مناسب استفاده از پاور بانک هستند. همچنین کابل‌های بسیار بلند نیز سرعت شارژ کمتری نسبت به بقیه سایزها دارند. از این جهت، ایده‌آل‌ترین سایز برای شارژر 1 تا 1.5 متری است.

قابلیت فست شارژ

همان‌گونه که مشخص است با استفاده از این قابلیت، می‌توان گوشی را در زمان کوتاه‌تری شارژ کرد. البته علاوه بر کابل، لازم است که اداپتور یا شارژر نیز دارای قابلیت فست شارژ باشد. در صورتی که گوشی شما از قابلیت شارژ سریع یا همان فست شارژ پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از شارژر با قابلیت فست شارژ استفاده کنید. در این صورت باید کابل شارژ شما ولتاژ و توان انتقال جریان متناسب با گوشی شما را داشته باشد.

اتصال USB-C یا MicroUSB

در حال حاضر اغلب گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، پورت USB-C دارند. به همین دلیل هنگام خرید کابل شارژر باید دقت کنید که، کابل مورد نظر از نوع USB تایپ C باشد. علاوه بر این کابل‌ها، شارژرهای MicroUSB نیز در بازار وجود دارند که برای برخی از مدل‌های خاص موبایل، آن‌ها را طراحی کرده‌اند.

ولتاژ یا جریان کابل شارژ

در هنگام خرید کابل آیفون یا اندروید باید توجه کنید که مشخصات تلفن همراه شما با اطلاعاتی که درباره جریان و ولتاژ روی شارژر نوشته شده است، سازگاری داشته باشند. لازم است بدانید که شارژرها و گوشی‌های مختلف دارای ولتاژ و جریان متفاوتی هستند. نکته قابل توجه دیگر این است که، درصورت کم‌تر بودن جریان شارژر از مقدار مورد نیاز برای گوشی شما، روند شارژ شدن گوشی از حالت عادی کندتر خواهد بود. این در حالی است که اگر مقدار جریان شارژر از عدد مربوط به تلفن شما بیشتر باشد، به باتری گوشی هیچ‌گونه آسیبی نخواهد رسید. حتی می‌توان گفت ممکن است که گوشی شما با سرعت بیشتری شارژ شود. البته این مسئله درمورد ولتاژ تفاوت دارد. در صورت یکسان نبودن ولتاژ شارژر و گوشی، آسیب جدی به باتری گوشی وارد می‌شود. به همین دلیل باید ولتاژ گوشی و شارژر کاملا یکسان باشند. ولتاژ شارژرها بستگی به مدل گوشی دارند که معمولا حدود 5 تا 12 ولت متغیر هستند. با این حال نوع باتری گوشی نیز تأثیر بسیاری در ماندگاری آن دارد.

کابل شارژ

توجه به جنس کابل شارژ

جنس و پوشش کابل شارژر نیز یکی از موارد مهمی است که در هنگام خرید کابل آیفون یا اندروید باید به آن توجه کرد. دوام بالا و عمر طولانی‌تر شارژر به جنس آن بستگی دارد. به همین دلیل هرچه دوام آن بالاتر باشد عمر طولانی‌تری نیز دارد. از جهتی دیگر وجود روکش مناسب، از پارگی آن در اثر استفاده نامناسب یا کشیدگی، جلوگیری می‌کند. در نتیجه هنگام خرید کابل اصلی توجه داشته باشید که کابل شارژر علاوه بر روکش، برای طولانی‌تر شدن عمر آن، یک پوشش دیگر نیز داشته باشد.

کیفیت اتصال

برای خرید بهترین کابل شارژر لازم است که به کیفیت اتصال یا Connector آن توجه کنید؛ زیرا در کابل‌های متفرقه و غیر اصل، کانکتور به سرعت از کابل جدا می‌شود یا می‌شکند. به همین دلیل بهتر است که از کیفیت اتصال کابل شارژر مورد نظر، مطمئن شوید و کابل شارژ با کیفیت خریداری کنید.

قابلیت انتقال اطلاعات گوشی

کابل شارژر تنها برای شارژ کردن گوشی کاربرد ندارد، بلکه با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات گوشی خود را به کامپیوتر و لپ‌تاپ انتقال دهید. اما لازم است که کابل مورد استفاده، این کار را با سرعت بالایی برای شما انجام دهد. شرکت اپل با ارائه کابل لایتینگ توانست سرعت انتقال را نسبت به مدل‌های قبلی، تا حد زیادی بالا ببرد. از این جهت، هنگام خرید کابل آیفون بهتر است کابل لایتینگ را انتخاب کنید تا از این قابلیت بهره‌مند شوید. این قابلیت برای گوشی‌های اندروید با ارائه کابل USB-C در اختیار کاربران قرار گرفته است.

سرعت استاندارد کابل شارژ

علاوه بر نکات گفته شده، سرعت انتقال داده نیز اهمیت بسیاری برای خرید بهترین کابل شارژر، دارد. کابل‌های USB اکثراً از لحاظ سرعت انتقال داده، سه دسته هستند:

USB 1.x

این استاندارد، معیار اصلی بنچ‌مارک‌های قدیمی بوده و همچنین از لحاظ سرعتی نیز قدیمی است، که در حال حاضر از این استاندارد برای کم‌تر دستگاهی استفاده می‌شود.

USB 2.0

این استاندارد سرعت، اغلب برای کابل‌های میکرو، مینی و OTG مورد استفاده بود و همچنین استاندارد سرعت قدیمی‌ است. با این حال در برخی از محصولات مانند کیبورد، ماوس، برخی از خروجی‌های کامپیوترهای اداری و فلش مموری همچنان از آن استفاده می‌کنند.

USB 3.0

از این استاندارد سرعت انتقال داده، در کابل‌های جدید استفاده شده است که نسبت به دو نوع قبلی بسیار سرعت بالاتری دارد. اغلب این کابل‌ها یا به رنگ آبی هستند یا روی آن‌ها نماد SS حک شده است. همچنین این کابل‌ها را با نام نسل سوم کابل‌های USB می‌شناسند. عبارت حک شده SS که سرعت بالای انتقال داده را نشان می‌دهد، به معنای Super Fast  است. از این استاندارد در اغلب هارد اکسترنال‌ها، گوشی‌های جدید، فلش مموری‌های جدید و تجهیزات الکترونیکی بسیاری، استفاده شده است.

‌قیمت کابل شارژ

باید قیمت را به عنوان آخرین معیار خرید کابل شارژر در نظر گرفت. زیرا نکات گفته شده، اهمیت بالاتری نسبت به قیمت کابل شارژ دارند. معمولا شارژرهای گران‌تر دارای کیفیت بالاتری هستند، اما لازم است بگوییم که در برخی موارد، این تصور اشتباه است. تنها زمانی که از برند معتبری که تمامی فاکتورهای مهم یک شارژر باکیفیت را دارد، خریداری کردید، می‌توانید به قیمت آن اعتماد کنید. با این حال لازم نیست برای خرید بهترین کابل شارژر مبلغ زیادی بپردازید.

شارژر

خرید از فروشگاه‌های معتبر

برای خرید کابل شارژر مورد نظر خود, به هیچ عنوان از فرشگاه‌هایی که معتبر نیستند یا از دست‌فروشان خریداری نکنید. مخصوصا اگر از گوشی آیفون استفاده می‌کنید تحت هیچ شرایطی از شارژرهای تقلبی استفاده نکنید. به دلیل قیمت بالای شارژرهای اصل، به هیچ عنوان شارژر تقلبی ارزان قیمت نخرید. دقت کنید که حتما از فروشگاه‌های معتبر کابل شارژ خود را خریداری کنید. برخی از فروشگاه‌ها اطلاعات کیفیت شارژها را به مشتریان خود می‌گویند.

نتیجه نهایی

همان‌گونه که در این مقاله خواندید، خرید کابل آیفون یا اندورید، آنقدر هم راحت و پیش پا افتاده نیست. لازم است که هنگام خرید، نکاتی را درنظر گرفت که بسیار مهم هستند. اولین گام مهم برای خرید، تطابق مشخصات کابل شارژر با گوشی است که از لحاظ ظرفیت عبور جریان کابل مورد نظر، مطمئن شوید.

گام دوم، خرید از فروشگاه‌های معتبر یا مراجعه به سایت‌های معتبر است. زیرا خرید از فروشگاه یا سایت معتبر، این اطمینان را می‌دهد که کابل خریداری شده اورجینال است و تقلبی یا فیک نیست. به این دلیل که کابل تقلبی، باتری و آی سی شارژر را به مرور زمان خراب می‌کند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید با دقت کافی، کابل شارژر مورد نظر خود را خریداری کنید. از شما ممنونیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هایپرسل، بهترین همراه و پشتیبان شما

برای افرادی که خواهان دستیابی به اینترنتی پایدار، با کیفیت و سرعت بالا هستند، شرکت هایپرسل با مودم‌های برند نزتک، شرکت پیشرو و رهبر تکنولوژیک بازار است. محصولات نزتک به همراه خدمات پس از فروش ایده آل و قیمت مناسب و رقابتی، تجربه منسجم و ‌یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند، با توجه به اثر گذاری محصولات هایپرسل، بر کیفیت زندگی مشتریانش، این شرکت همیشه رویکردی نوآورانه و بر پایه تخصص اتخاذ می‌کند.

preloader